Det här med inspiration…

Igår var jag ledsen. Satt vid datorn och slet mitt hår. Ingen inspiration. Och jag som måste få till ett kapitel till skrivarcirkeln på onsdag. Och bloggen kändes sorgligt eftersatt. I går  morse vaknade jag med idéer till tre (!) blogginlägg som jag snabbt skrev ner på en lapp, men sen var inspirationen som bortblåst.

Igår kväll bestämde jag mig i princip för att sluta skriva på “romanen”. Det kändes inte som någon idé att fortsätta, själva historien är bra men inte jag. Och förresten kunde jag lika gärna lägga ner bloggen också. Lägga skrivandet på hyllan helt och hållet. Suck och jämmer.

Men. Så vaknade jag i morse och upptäckte att nästa kapitel i “romanen” låg där färdigt och fint paketerat strax innanför pannbenet. Formuleringarna rullade runt som en riktigt god karamell. Tonen, händelseförloppet, replikerna – allt kändes logiskt, rätt och glasklart. Så nu sitter jag här vid datorn igen, förväntansfull och inspirerad. Och varför inte passa på och slänga iväg ett litet blogginlägg också, nu när jag ändå är igång. Inte blev det någon av de tre idéerna (vad vi människor kan åstadkomma om vi verkligen bestämmer oss, fenomenet “jukeboxhjärna” samt det här med delpersonligheter), men det får bli en annan gång. Nu måste jag sätta igång och SKRIVA!

Hoppas ni får en härlig och inspirationsfylld helg vad än ni har för planer!

index

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Det här med inspiration…

  1. enaningomyoga says:

    Tack! Och du, själva skrivarprocessen är väl sådan helt enkelt? Önskar dig all lycka till i skrivandet. Och apropå det, jag har min bok klar nu och vill gärna att du kommer på min boksläppsfest om det är möjligt 🙂

  2. eva says:

    underbart!!! att du kom på andra tankar vill säga 🙂 för det är klart du ska skriva bloggen, och romanen. men det är väl så skrivandet funkar kan jag tro. man måste få bli less ibland, för att liksom bli glad igen 🙂
    Jag är ju dålig på att vara här, eller speciellt på att kommentera och det måste jag bli bättre på, för dina kommentarer är så härliga och fina och jag blir ju så himla glad varenda gång.
    så nu ska jag bättra mig. på alla bloggar jag läser.
    det är ett löfte. Kram!

    oich förresten, ska du på boksläppfesten?
    jag tror att jag kan komma ifrån, men är inte hundra…

  3. carinakinna says:

    Ja, det är väl så den är, skrivarprocessen. Ja! Fler kommentarer mottages tacksamt, det är sååå kul att få kommentarer! Jag vet inte om jag ska dit, känner att det nog är lite för långt att åka. Men det vore ju fantastiskt kul att få träffa både dig o Annika…

  4. eva says:

    Hej hopp!
    Jag kommer inte att kunna åka, det går inte ihop med tiden helt enkelt…
    så himla himla tråkigt för jag känner att det var så alldeles speciellt tillfälle…
    men…den där annika är ju magisk så det kanske bjuds på fler tillfällen 🙂
    Kanske kunde vi planera in nåt, en liten bloggträff i Örebro eller så framåt april/maj?
    det skulle va kul!!

Leave a Reply

