En helt vanlig söndag…

Sambon och jag ligger och drar oss efter att ha ätit frukost i sängen. Lovar varandra att klocka elva, när kyrkklockorna slår, ska vi stiga upp. Och det gör vi faktiskt. Det är en regnig och gråmulen söndag. Jag tillbringar en stor del av den i yngste sonens rum, som i dennes frånvaro är transformerat till kontor. Spotify spelar Kings of Convenience, Ted Gärdestad, Melody Gardot, Anna Ternheim, David Bowie, 10cc. Sicken skön blandning.

Och jag älskar faktiskt att sitta där, peta med mina siffror, få ihop bokföringen och momsdeklarationen. De skänker lugn, balans. Tar en paus med lite kaffe i soffan. Sambon och jag småpratar, om högt och lågt. Viktigt och oviktigt. Sen fortsätter jag med siffrorna. Passar på att kika in på mina favoritbloggar; läser att Lotta är i Tanzania för tillfället, Eva är sjuk, Annika har betänkligheter när det gäller gröna smoothies, Anette deppar över regnet i Grekland, Lena tränar med sina rottweilers (som vanligt) och Marie har hjälpt sonen och sonhustrun att flytta.

Allt det där som är livet. Önskar er alla en riktigt skön och vilsam söndag.

DSCN2313

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to En helt vanlig söndag…

  1. Åh. Favoritblogg minsann! Tack och hjärta dig!

  2. Lena says:

    Carina, jag känner igen mig själv i så mycket när jag läser din blogg. Det känns skönt – då är det inte bara jag som grubblar, njuter, drivs av rastlöshet… Tack för att du delar med dig!
    Kram

Leave a Reply

