Ny epok (igen)…

Jaha ja, så har alltså yngste sonen lämnat boet. I går morse klockan 7 (!) kom O:s snälla pappa och hämtade upp barn och allt pick och pack för att sedan köra dem till Oslo och tillbaka samma dag. Vilken bragd! Fredagen var det full snöstorm, men som tur var lugnade vädret ner sig till lördagen, men riktigt lugna var vi inte förrän sms:et kom att de var framme.

Så nu har ännu en epok tagit slut och en annan tar vid. Cirkeln har slutits, sambon och jag har efter tjugofem år bara oss själva och varandra att tänka på igen. Märkligt. Nu hoppas vi, och håller alla tummar vi har, att sonen, flickvännen och kompisen ska trivas och att de ska få jobb. Det är tur att vi har Norge, ni.

DSCN4534

Vemodig mor och yngste sonen med Norge i sikte

 

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

