En ledig helg…

Det var länge sen, ska jag säga, som vi hade en helt ledig helg. Ja, bortsett från fakturering, städning och tvättstugan då. Men i alla fall. Vi gick ut hårt med att sova till 12(!) idag. Bara det är en bragd, eller hur? Efter det tillfredsställde vi våra kulturella lustar genom att gå på vernissage. Sen var det soffläge som gällde. Så himla skönt! Stickningen letades fram för första gången på ett par månader. Igår var jag på biblioteket och lånade två böcker, och började raskt läsa den ena redan i går kväll. Har inte haft tid att läsa på evigheter, och då känns det alltid som om någonting fattas i livet.

Jag stortrivs i den nya lokalen. Mina kära kunder dyker upp, en efter en, och fyller rummet med sin härliga energi så det blir bara bättre och bättre. Dessutom har jag beslutat att starta upp en meditationscirkel igen. Det blir bra för mig själv också, att få samla ihop mig lite grann och samtala med själen. Den tredje februari sätter vi igång.

Jag är lite orolig att den här bloggen ska förvandlas till en sån där med evigt solsken, där man till sist spyr på att läsa om hur j-a underbart skribentens liv är, men faktum är att det allra mesta känns bra just nu. Visst finns det väl småsaker jag retar mig på, eller blir upprörd över, men inget som känns värt att nämnas.

Jag tänker mycket på det här med att välja sitt liv, välja var man vill satsa energi och att välja sina strider. Fokusera på det som är bra och positivt, det som kan hjälpa en framåt och inte ödsla energi på det negativa. Bara låta det passera och inte låta det bli viktigt. Och jag tänker att om man riktar in sitt sikte på något och sedan jobbar aktivt i den riktningen så når man förr eller senare fram. Kanske inte på det sätt man trodde, och kanske inte slutresultatet heller blir som man hade föreställt sig. Kanske blir det ännu bättre. Vem vet. Genom att ta sikte, släppa föreställningarna, lyssna på hjärtat (detta slitna uttryck som ändå är så sant) och hålla sig öppen och följa sin intuition leder vägen framåt.

Häromdagen fick jag healing av väninnan M, och orden som kom till mig var: “Tiden går sin gilla gång. Det spelar egentligen inte så stor roll vad ni människor gör eller tycker. Det blir som det ska ändå. Allt är väl.” Och för mig som har jagat timmar, dagar och deadlines under så lång tid nu var det en befrielse att höra just de orden. Allt är väl. Allt är som det ska. Tiden går sin gilla gång. Tack.

Så solen får fortsätta skina i min lilla blogg ett tag till, och jag hoppas att ni står ut med det.

index

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to En ledig helg…

  1. Miafia says:

    Åhhh vad roligt att läsa att du/ni mår bra o trivs. Saker faller på plats o löser sig. Sånt gör hjärtat glatt!! Åh på samma gång har jag absolut inget emot om det blir gnäll emellanåt för det tillhör ju livet åxå. Ups and downs ska de vara. Åh solsken väger ju högst naturligtvis. Så skriiiiiv bara skriiiiv!!

    Kraaaaaaam / Miafia =0)

  2. Marie says:

    Hela det stycket som börjar med “jag tänker mycket på det här med att välja sitt liv….” var jättebra skrivet, jag har läst det flera gånger och tycker det stämmer så väl in på hur jag skulle vilja resonera och leva. Tack för dom orden!
    Kram till dig

Leave a Reply

