Glad…

Nu är det verkligen dags för en uppdatering. Julen kom och gick i ett huj, precis som vanligt. Äldste sonen for tillbaka till Norge och vardagen återvände med en liten förändring; den nya massagelokalen. Igår kom de första kunderna, och idag har jag nästan slutat snubbla över den nya bänkens olika utskjutande delar, slutat springa in i väggen när jag ska ta mig runt nyss nämnda bänk, nästan lärt mig reglaget för att höja och sänka bänken osv, osv. Det var väl värst så himla inkörd man är på det gamla… Men glad är jag, och roligt känns det. Speciellt när kunderna uttrycker entusiasm och gillande över min nya boning.

Så det är najs, och najs är också att skrivarcirkeln körde igång igen igår. Jag hade verkligen inte hunnit få till ett nytt kapitel till min “roman” utan fick leta fram lite gammal skåpmat och arbeta om. Vi fick en snilleblixt faktiskt, en riktigt kul idé. Vi satt och pratade om hur svårt det är att få någonting publicerat och kläckte idén: Varför inte starta ett eget bokförlag?! Då kan vi ju åtminstone få våra egna alster publicerade, och kanske man kan rikta in sig just på hobbyskrivare, kanske nischa sig just på Östergötland, eller vad vet jag? Knyta till sig några duktiga layoutare och illustratörer, hitta ett schysst tryckeri. Till nästa gång ska jag kolla upp lite mer vad som behövs och hur det skulle gå till. Varför inte, liksom? The world is your oyster och the sky is the limit, eller hur?

Appropå skriva; igår mejlade jag iväg mastodontöversättningen till muséet. Äntligen klar! Men ett par nya uppdrag har trillat in, tyvärr inte lika roliga men det är väl bara att tacka och ta emot.

Ja, roligt känns det just nu. Allting. Jag är glad. Hällregnet och mörkret bekommer mig inte. Jag surfar på en lyxig våg av förnöjsamhet och glädje och jag är bara tacksam så länge den varar.

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Glad…

  1. Jamen ja! Det låter helrätt. Jag hejar på från sidan!

  2. eva says:

    Men Oj va roligt!
    Det vore ju grymt kul! Jag har helt missat att du är med i en skrivarcirkel…så himla spännande! Och roman, skriver du på det alltså? så himla spännande, o imponerande! Jag vill veta mer !

    • carinakinna says:

      Imponerande vete sjutton, och inte vet jag om det nånsin blir nån roman av det hela, heller. Det är därför jag skriver “roman” inom citationstecken;) Men kul är det! Och jag vill skriva mycket, mycket mer. Har planer och idéer, och det vore helt klart praktiskt med ett eget förlag. Vi får väl se. Tack för uppmuntrande tillrop:)

Leave a Reply

