Ett litet budskap…

Ja, ni som hängt med mig ett tag, och ni som känner mig väl, vet ju att jag tror på lite “konstiga” saker. Till exempel så tror jag på att djuren och växterna kommer med budskap till oss, enligt Solögas böcker. Och jag vet, jag vet att det inte alls är logiskt egentligen och förmodligen lite skvattokigt att tänka och tro så, men se det bryr jag mig inte om. Om ett djur eller en växt dyker upp i en dröm eller en meditation så slår jag upp det i Solögas böcker och får till mig lite uppmuntran, ett svar på en fråga, eller ett tips från “coachen”. Jag använder det också när jag ger healing till andra.

Ibland dyker ju djur och växter upp lite oväntat i vanliga livet också. Som idag till exempel, när jag for som en liten tätting upp och ner i hissen med grejor till lokalen. På golvet i hissen var det något litet som kröp omkring och eftersom jag inte hade läsglasögonen på mig hade jag inte en chans att se vad det var. Så jag plockade upp det lilla krypet och den fick följa med mig ner i lokalen där jag satte glasögonen på näsan och upptäckte att det var en nyckelpiga. I januari…. Det blev till att titta efter i Solögas bok och där står det så här om nyckelpigan:

Någon tänker på dig med kärlek. Min gåva till dig är att känna dig älskad. På kärlekens vingar kommer jag till dig för att överlämna ett budskap om kärlek. Du är innerligt älskad för den du är.”

Tack, säger jag då. Tack, tack, tack.

225px-BIEDRONA

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Ett litet budskap…

  1. Lisa says:

    Den boken måste jag med få ta i 🙂
    Precis sånt som jag tror på 🙂

  2. Miafia says:

    Härligt!!! I love you!!! =0)

Leave a Reply

