En liten summering….

…måste man ju försöka få till så här de allra sista timmarna på 2013. Så hur var det då? Tja, som vanligt både mörker och ljus, som livet självt. Det började olyckligt med att Caritsa skadade sig, vilket blev början till slutet, och början på en lång period av oro och sorg. Det var jobbigt att inte ha henne hemma, men tiden i det nya stallet gav samvaro med människor av sällan skådat slag. Mer hjälpsamma, generösa och godhjärtade får man leta efter. Och så här i efterhand kan jag konstatera att det var bra att inte ha Caritsa hemma det sista året, även om det kändes tufft.DSCN2475

Sen började vi ju ladda för försäljning igen. Vi vågade inte riktigt tro på att det skulle gå vägen den här gången heller, men så dök Anders och Camilla upp som två gudasända spekulanter tillsammans med sina barn, hästar och hundar. De blev handlöst förälskade i vår lilla gård, och allting bara föll på plats för oss allihop. Vi hittade ett nytt boende och en lokal, och även om flytten var jättejobbig rent fysiskt så gick det över förväntan. Och så mycket grejor och skräp vi blev av med! Jag tror vi lättade två ton själsligen bara av det.DSCN2942

Vi vinkade farväl till vårt livsprojekt, och förvandlades från lantisar till stadsbor. Hösten bara sprang iväg medan vi förtvivlat försökte lära oss att inte ställa mjölken i köksskåpet, inte klä av oss med persiennerna uppfällda och att hålla reda på alla jämrans nycklar… Vi lyckades till sist packa upp (nästan) alla kartonger, slog oss till ro och lärde oss njuta av det staden har att bjuda på.

Vi har varit friska och hela och sambons översättningsfirma har fått ett uppsving. Äldste sonen har hittat en karriär i Norge och börjat utbilda sig. Yngste sonen tog studenten, har haft musikaliska framgångar med sitt band och fått en massa nya erfarenheter på köpet. Skrivarcirkeln har varit en källa till glädje och utveckling, och jag ser fram emot mycket mer skrivande nästa år. Caritsa, min älskade häst, nådde till sist vägens slut och lämnade mig. Och jag tog farväl av Friskhuset, mitt skötebarn sedan elva år, och mina kollegor för att stå på egna ben.friskhusetgrupp-940x300

2013 har varit ett bra år. Ett spännande, förändringens år. Sorgligt och jobbigt bitvis, men i stort ett bra år. Och vilka är förhoppningarna för det nya året då? Tja, att vi ska få fortsätta vara friska. Att barnen ska ha det bra. Att Hands On Massage & Friskvård ska gå bra utan storebror Friskhuset att hålla i handen. Det är väl det viktiga, på det personliga planet.

Häromnatten när jag inte kunde sova (gud, vad man tänker bra på nätterna när man inte kan sova) tänkte jag att jag önskar mig frid och harmoni. Det är allt. Ikväll firar sambon och jag tillsammans hemma. Ungarna är med kompisar. Vi var på puben med kompisar igår och tar det lugnt i kväll. Frid och harmoni.

Jag önskar er alla det allra bästa för det nya året. Tack för att ni finns, tack för att ni läser och tack för goa, uppmuntrande kommentarer. Gott Nytt År!

images

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to En liten summering….

  1. Lisa says:

    Ett händelserikt år som har varit kul att få läsa om 🙂
    Du bjuder på många kloka ord, skratt och i vissa lägen tårar!!

    Tack för att jag får följa dig!!

    Gott nytt år önska vi er!!

    Kram 🙂

  2. carinakinna says:

    Tack Lisa, och ett riktigt gott till er också!
    Kram!

  3. Vilka stora förändringar det varit, att din häst gick vidare till nästa dimension och att ni fyttade plus att du nu står på helt egna ben. Det kommer att gå finfint! Och jag önskar dig all frid som du önskar dig. Det kommer! Stor varm nyårskram och fortsätt bara vara du som du är så fixar det sig! kram kram

Leave a Reply

