Spyr inte ni på varandra snart?

Den bevingade frågan fick jag på 90-talet från en chef jag hade då. Han kunde inte förstå att sambon och jag kunde tillbringa så mycket tid tillsammans som vi gjorde. Vi både bodde och jobbade med översättningar ihop, och tillbringade i stort sett all fritid tillsammans. Det gör vi fortfarande. Och inte spyr vi på varandra inte. Vi är varandras bästa vänner och vill tillbringa så mycket av vår tid som möjligt ihop. Häromdagen kom jag att tänka på den dåvarande chefens spontana fråga, när det slog mig att vi kommer att se ännu mer av varandra när jag flyttar hem min verksamhet. Och inte mig emot.

Vilket trevligt hus vi har flyttat in i! I dag kom vi i samspråk nere i porten med en granne, ytterligare två grannar dök upp och sen en tredje. De undrade när jag ska sätta igång med massagen och föreslog att vi har ett glöggparty i lokalen så att alla i huset får en chans att lära känna varandra. Så himla kul! Och vilken bra idé, fast för mig börjar ju genast jante snurra i huvudet. De kommer inte tycka det är så fint, ingen kommer vilja komma, hur ska jag fixa allt så det blir bra osv, osv. En av dem – A. som jag jobbade tillsammans med på psyk för ungefär hundra år sen – läste mina tankar, blinkade och log, sa: “Jag kan hjälpa dig”. Så tredje advent (tror jag) att det blir glöggparty/invigning/lärakännavarandra-party i vår lokal. Herregud! Hur ska jag hinna?

I morgon ska äldsta bästa väninnan A. och jag gå på bio och sen ut och ta en öl eller två. Vi ska se “Återträffen”. Det ska bli jättespännande, den har ju fått så bra kritik och handlar om nåt som ligger mig nära om hjärtat eftersom jag själv hade det tufft i skolan i 7:an. Såg ni förresten Agnes i “Så mycket bättre”? Hon var utfryst i skolan från det hon var 12 år och 5-6 år framåt. Två saker slog mig; här är en fantastisk sångerska, snudd på världsstjärna som sitter och bölar över att hon var mobbad i skolan. Så hårt sitter det, så länge sitter det i. Och vilken underbar revansch hon har fått. “Eat your heart out, bitches!”, typ.

DSCN4507En bild från vårt vardagsrum. Det kommer att bli en mysig jul i lägenheten också.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Spyr inte ni på varandra snart?

  1. J G says:

    Din chef på 90-talet kanske inte hade vetskap om vad eller hur ett bra förhållande parter mellan kan vara. Det låter så i mina öron. Jag umgås med min hustru så ofta som möjligt i både vått o torrt vilket skänker mig glädje. Hade vi sedan kunnat fortsätta jobba ihop som vi gjorde ett tag tidigare så tycker jag det hade varit toppen!

Leave a Reply

