I morse satt jag på toan…

…och retade mig litegrann på att vi ännu inte lyckats bestämma oss för om vi ska ha kvar badkaret eller inte. Första gången vi var i lägenheten och tittade sa vi båda två: “Vi tar ut badkaret och sätter in en dusch istället.” Nu har vi snart bott här i tre månader och fortfarande står badkaret kvar.

Men sen började jag räkna upp för mig själv allt som har passerat denna höst: Flytten förstås, att lyckas packa upp och bringa någorlunda reda i kaoset, att överhuvud taget vänja oss vid att bo i stan och hantera alla känslor som hängde ihop med det. Att behöva vänta ett par veckor på att få omtapetserat i sovrummen och vardagsrummet innan vi kunde göra någorlunda klart, samtidigt som vi hade femtioelva olika översättnings-uppdrag att göra och jag hade min massage förstås. Dessutom lät jag avliva min kära häst med alla känslostormar det innebar och jag fattade beslutet att lämna Friskhuset. Vår nyhyrda lokal visade sig behöva ett par nya väggar vilket försenade allt. Sen har det hänt ytterligare ett par saker som jag inte skrivit om, men som också tagit massor med energi, och så var vi sjuka en sväng.

Så herrejösses. Det gör väl inget att badkaret ännu står där det står? Och att vi fortfarande har kontoret på köksbordet? Och att vi inte har hunnit få upp alla tavlor på väggarna? Jag klappar mig själv lite på axeln istället och tycker att vi har varit duktiga.

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to I morse satt jag på toan…

  1. Lisa says:

    Klappar lite på din axel jag med!!!
    Det är ju inte lite som har hänt denna höst!!!
    Jag föreslår att du häller upp ett glas vin och kryper ner i ett härligt skumbad 🙂
    Trevlig lördag till dig och sambon 🙂

  2. J G says:

    På “toa-tronen” har många problem fått sina lösningar och “tronsittaren” har säkerligen mer än en gång kommit till förnyad insikt i rådande problem. Personligen saknar jag ett badkar. Längtar efter att få sjunka ner i ett varmt, helande och välgörande bad. Har inte haft badkar de senaste tio åren och nu är min saknad enormt stor efter detta kar. Kramar!

Leave a Reply

