Lite gott o blandat…

Ja ni, dagarna går i en rasande fart. Snart är det december och var hösten tog vägen har jag ingen aning om.

Mörkt är det ute men jag ligger i startgroparna med adventstakarna i högsta hugg. Jag måste säga att det känns betydligt roligare att pynta här i stan där folk faktiskt ser vad man gör. Ute på landet var det ingen jäkel som såg nånting även om jag ställde ut femton utegranar, hade drivvis med fina ljuslyktor och femtioelva kransar på ytterdörrarna, eftersom vi bodde vid vägens slut.

DSCN3964Vi har ju fått ett roligt översättningsuppdrag. Någon minns kanske att jag översatte bildtexterna till Mattias Klums fotoutställning i våras; nu är det bildtexterna till utställningen “Wildlife photographer of the year 2013” (som för närvarande befinner sig i London men som kommer till Linköping i mars) som ska översättas. Jätteintressant och kul!

I helgen var vi på julmarknad i Trädgårdsföreningen. Roligast av allt var att de hade öppnat upp Krogfallsgården – ett gammalt 1700-talshus som flyttades hit från Krogfall utanför Kisa 1913. Det brann i alla de stora öppna spisarna och vi gick runt och beundrade de breda golvtiljorna och stockväggarna. Strök med händerna över de urgamla, ådrade dörrarna och gissa om vi kände oss hemma…5159190_l

Det hände något konstigt med oss för några veckor sen. Helt plötsligt smakade det inte alls att dricka varken kaffe eller vin, och vi fick helt enkelt finna oss i att göra en ganska ofrivillig detox. Först idag fick vi i oss varsin kopp kaffe som faktiskt smakade gott, och ikväll svirar vi runt med lite vitt vin i mammas och pappas gamla fina remmare-glas. Och det funkar bra, så tydligen är detoxen över nu. Mycket mystiskt. Nåja, det går lika bra att dricka varm choklad med vispgrädde när man är på café, upptäckte vi. Om inte bättre…

Om några veckor kommer äldste sonen hem från Norge för att fira jul med oss. Första julen i det nya boendet. Jag ser fram emot det, och jag ser fram emot att få börja arbeta i min egen lokal efter nyår. Längtar.

DSCN4506

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

