En bra dag :)

Förmiddagen tillbringade vi på Bondens Marknad uppe på Borggården. Väldigt trevligt med lokalproducerade, ekologiska produkter av allehanda slag. Vi köpte honung, broccoli, rödbetor, plommon och lite annat. Efter en fika i solskenet var vi runt på några konstutställningar och på Hemslöjden och fick en massa inspiration. Vi har stora planer för när vi är på plats ordentligt och allting har lugnat ner sig. Vi ska börja motionera (jodå, det är säkert!), äta bättre mat (inga halvfabrikat här inte…) och se till att vi får utlopp för vår kreativa ådra på olika sätt. Det ni! Vi får väl se hur det blir med de planerna.

Sen gick vi hem och efter lite lunch på balkongen gick jag ner och röjde i det som ska bli kontoret. Det blir så fint! Så lyxigt det ska bli med ett stort, välorganiserat (nåja) kontor. Och så packade jag upp resten av köket och jodå, mammas förlovningsservis fick plats och så fick även de femtioelva kristallglasen. DSCN4463

Sambon och jag hade lovat varandra att sortera en andra gång när vi var på plats i lägenheten. Sagt och gjort, och det blev två stora kartonger med köksprylar, glas och porslin till Erikshjälpen. Det känns nästan som om det är vi som håller igång hela deras verksamhet. När man lämnar in grejor till dem får man en kupong på gratisfika. Några rundor till bara så har vi gratisfika för resten av året, typ.DSCN4460

I morgon ska vi jaga runt efter en ny säng till yngste sonen och så måste jag försöka få till ett kapitel . På onsdag är det skrivarcirkel igen. Herregud, vem var det som sa att det skulle bli lugnt och skönt att bo i stan?

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

