“Det är i stillheten det mesta händer”

Den som skrev den rubriken i friskvårdstidningen har uppenbarligen inte varit hemma hos oss på sistone… I morse sa jag till sambon: “Det är helt sjukt att tänka att vi bara ska bo här i fem dagar till.” Han svarade: “Tyst nu.” För det är så det är; alla tankar och känslor står på stand by och vi bara jobbar på. Vi vågar inte känna efter, våra hjärtan är stängda.

I går kom yngste sonens kompis ända sen lekis hit för att säga adjö till gården. Han har tillbringat mycket av sin tid här. De gick runt i sina gamla tassemarker och  mindes allt kul de haft, kojor de byggt, alla vattenkrig, softair gun-krig, fyrverkerier och eldar. “Kommer du ihåg när vi…” Friheten är en enorm fördel med att växa upp på så här. Inga grannar att ta hänsyn till. Det blir ju onekligen lite annorlunda i stan…

I dag kommer de och hämtar allt järnskrot. Senare ska vi lasta och åka in med allt som ska till auktionskammaren. Då ska jag säga adjö av en massa möbler och annat från släktgården. Min uppväxt. Onsdag och torsdag packar vi det sista, åker till tippen samt kör grejor till lägenheten och lokalen. På fredag kommer Erikshjälpen och hämtar det sista som vi inte ska ha med oss. På lördag ska huset vara tomt, för då ska vi städa. Puh!

Sen kommer vi sitta i vår lägenhet, omgivna av femtioelva kartonger, och undra vad i hela friden det var som hände…

images

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to “Det är i stillheten det mesta händer”

  1. J G says:

    En annan undran som kan komma att uppstå är; Var fasen är osthyveln? Lycka till! Kram!

  2. Marie i Skåne says:

    Oj, redan flytt? Här har tiden flugit iväg. Det var ju inte så längesen du skrev att ni skulle flytta. Önskar er en härlig flytt!

  3. Annette says:

    Stort lycka till i helgen! Tänk vad skönt när ni hittar allt igen…..I know…
    Flyttkramar – Annette

Leave a Reply

