Några rader igen…

… i dessa bråda dagar. Igår var vi i Norrköping och lyssnade när yngste sonen uppträdde på Augustifesten med sitt band Immortal Days. Öronproppar på. Det är sån där herrejösses-musik, ni vet. Det låter väldigt mycket, och publiken står och headbangar så att jag som massör riktigt ser alla whiplash-ar falla på plats i nackarna… Yngste sonen sjöng, det var fyra gitarrister, bas och trummor och så en som growlar. Vet ni vad det är? När de liksom morr-skriker, skithäftigt faktiskt. Vilket drag! Riktigt, riktigt bra. Stolta var vi. Och svettiga.

1174650_10151901799669623_333740835_nAnnars så packar vi mest. Bränner och röjer, kör bort saker, springer i mataffärer och försöker flirta till oss banankartonger. Och bestämmer tapeter till lägenheten! Inte så lätt, men så otroligt lyxigt att bara behöva bestämma vad vi vill ha, och så sätter någon annan upp dem. Och nya golv ska vi få, klickgolv som vi själva slipper försöka få dit. Någon minns kanske när det tog oss en hel dag att lägga in ett klickgolv i ett sju kvadratmeter stort rum…

Någon tryckte på nån knapp och så blev det höst, känns det som. Sommaren dog. Men det har ju varit fantastiskt sommarväder i år, så man ska väl inte klaga. Det är så förbaskat kort tid, bara. Gnäll, gnäll. I-landsproblem. Den här veckan har jag jobbat mycket och sambon har suttit med två översättningar så det känns som om vi har halkat efter i tidsschemat. Och på onsdag börjar skrivarcirkeln igen. Det ska bli så kul men hur mycket tror ni jag har hunnit skriva i sommar? Haha!

Nu fortsätter jag packa, ni.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Några rader igen…

  1. Marie i Skåne says:

    Tänk så mycket du hinner skriva i höst när du inte har hus att tänka på 🙂
    Tack för en enkel vardaglig blogg. Jag känner mig som hemma när jag läser.
    Ha en härlig söndag och en fortsatt bra vecka!

  2. Lisa says:

    Growling är riktigt häftigt 🙂

    Nu är det ju inte lång tid kvar till flytten, spännande !! 🙂

  3. J G says:

    Härlig känsla att få vara en stolt förälder!? Dessutom kan man inte med allt, det gäller att prioritera som bekant. Jag är glad att prioriterar din blogg ibland! Kram!

Leave a Reply

