Jag önskar…

…att den här bloggen kunde handla om nånting annat än flytt och Caritsa, men det är de två saker som cirkulerar i min skalle för närvarande och det kan jag inte göra så mycket åt. Några djupare tankar vet jag inte riktigt när jag tänkte på sist. Det finns inte  utrymme för sånt just nu, utan det är Caritsa, undrar hur många fler flyttkartonger vi behöver, Caritsa, måste komma ihåg att kontakta Bolagsverket och ändra adress på våra företag, Caritsa, herregud vi måste tömma det bruna skåpet, Caritsa, osv.

Idag ringde I. från stallet. Hon var bekymrad, kunde inte övertala Caritsa att gå ut. Hon vill vara inne, det är väl lite jobbigt att gå ute med flocken. “Jag är så mesig”, suckade I. “Jag kan liksom inte vara bestämd mot henne när hon ser på mig med de där bedjande ögonen.” Så småningom fick I. ut henne. Jag blir på sätt och vis glad. Eller inte glad, men lite lättad. Jag ska snart släppa min vän fri. Det kommer kännas som en välgärning. Hon ska inte behöva sträva på längre och tvingas göra saker som tar emot för henne. Men först måste vi få den här flytten i hamn, annars blir det för mycket att hantera på en gång.

Idag lyckades jag i alla fall shoppa lite grann, efter att först ha hämtat en hoper banankartonger att packa i. Det blev ett par jeans och ett par skor på rean. Halva reapriset, minsann. Och ikväll blir det paj och Batman begins på….håll i er nu: Vår nya platta,stora,  fina tv. Konservativa bakåtsträvare som vi är har vi naturligtvis klamrat oss fast vid vår gamla tjock-tv, men nu var sambon på Eriks-hjälpen häromdagen med en massa grejor och där stod en, inte precis sprillans ny men nästan, 37-tummare som förförde honom med sin blänkande skärm. Vilken skillnad! Så nu är även vi med i 2000-talet. Inte illa!

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Jag önskar…

  1. Lisa says:

    Eftersom jag såg eran *tjock-tv* så ler jag lite, den var ju liksom lite liten 😉 Våran gamla som vi bytte ut för 3 månader sen var en 33-tummare, eran såg ju lite smal ut 😉

    Kul att ni har upptäckt 2000-talet nu 😉 Kanske det blir panelgardiner och sånt också;)

    Caritsa ………….klappa om henne nästa gång!!

    KRAM!!

    • carinakinna says:

      Vår tjock-tv var som ett frimärke om man jämför med den nya tv-n. Nu är den förpassad till soptippen. Aldrig panelgardiner, Lisa. Där går gränsen;)
      Caritsa hälsar och tackar för morötterna. Det blev fest.:)
      Kram!

Leave a Reply

