Hemma på våran gata i stan…

…ser det för jäkligt ut just nu. Vi fick nycklar idag för att kunna gå dit och kika nu när lägenheten är tom. Målarna hade redan satt igång att renovera och sambon och jag fick lätta frossbrytningar vid åsynen av spackelpytsar, målarburkar, penslar och jag vet inte vad. Men sen insåg vi att det är ju inte vi som ska utföra arbetet. Vi behöver inte ens betala för det. Ovan känsla, men oj så skön!

Och en sak är ju säker med lägenheter; det man förlorar i uthus har man igen i skåp och garderober. Herregud! Vad ska vi fylla alla utrymmen med, tro? Efter mycket letande lyckades vi lokalisera vårt källarförråd. Mer utrymme. Och det finns en ledig lokal i huset! Där sambon skulle kunna hålla till och måla, renovera möbler och göra annat pyssligt. Hmmm, tål att tänka på.

När vi letade efter tvättstugan slog vi ihop med en bekant figur: L. som var mammas kontaktperson och allra käraste favorit inom äldreomsorgen. Den som alltid ställde upp, gjorde det där lilla extra och till och med tog sig tid för en kopp kaffe och lite småprat vid mammas köksbord. Det blev ett glatt återseende, och det visade sig att hon har bott i huset i över tjugo år. Så det borgar väl för att det är ett bra hus vi hamnar i?

Sen åkte vi hem och vårt hus låg där som en vacker karamell ibland regnvåta träd och buskar. Vi tittade lite på varandra, sambon och jag, och sen påminde vi raskt varandra om alla flyttargumenten. Det blir nog bra.

DSCN2928

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Hemma på våran gata i stan…

  1. Marie i Skåne says:

    Så härligt att allt känns bra och att det rullar på. Underbar bild!

  2. Johan says:

    Det BLIR bra! Jag vet,,Kram!

Leave a Reply

