“Naturen är helande”

… var rubriken i lokaltidningens lördagsbilaga. Sambon och jag tittade på varandra och brast ut i ett bittert gapskratt. Helande, jojo. Jag fick i princip hjärtinfarkt efter att ha gått i gräs upp till midjan för att kolla häststaket, och sambon har snudd på ryggskott och går som ett Z efter att ha brottats med ett igenvuxet område i trädgården.

Tur att äldste sonen som är stor och stark fortfarande är hemma. Idag fick han leka skogsarbetare och såga ner en massa lågt hängande grenar så att N. kommer fram med sin stora kranbil. Han ska hjälpa oss att köra bort en hög stora stockar och gamla ensilagebalar till tippen.

Saker och ting faller på plats. Sambon och jag har gått runt i alla uthus och gjort en “inventering”. Vad ska köparna ta över? Vad ska vi behålla? Vad ska säljas och vad ska skänkas eller slängas? På onsdag kommer en värderingsman från auktionsfirman och går igenom alla gamla möbler, pryttlar, grejor och grunkor. En sak är säker; sambon och jag måste hyra oss ett källarförråd/verkstad nånstans. Vi har så många charmiga gamla udda grejor (nej, jag menar inte sambon;) ) som vi faktiskt inte vill skiljas ifrån. Runda fönster från 1800-talet till exempel, vem kan göra sig av med dem? Inte vi. Och det blir nog bra för sambon att ha nånstans där han kan pula och fixa. Old habits die hard.

DSCN3234

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

