Uppdatering…

Bloggen är sorgligt eftersatt, jag vet, men det är mycket nu. Och sambon och jag är precis slut. Vi vaknar varje morgon med känslan av att ha varit på brakfest. Trötta och bakis, typ fast tyvärr utan något festande. Det är väl en mental reaktion och en massa spänningar som släpper förmodar jag. Och förmodligen pågår det en hel del känslomässiga processer i det fördolda. Vi är ju trots allt på väg att göra ett livsstils-lappkast och ska frigöra oss från vårt livsverk och hem sedan nästan tjugo år.

Än så länge går det märkligt lätt. Det här med att frigöra sig, alltså. I alla fall för mig. Jag upptäcker när jag ska åka hem att jag inte alls har lust att åka ut på landet utan hellre skulle vilja vara kvar i stan. Längtar efter att sitta på min balkong. Efter att inte behöva klippa allt jädrans gräs. Längtar efter det oförutsägbara, äventyret. Så konstigt det är, hur anpassningen liksom sköter sig själv. Hur det sker som en fasförskjutning i hjärnan och det som förut var viktigt och naturligt nu känns… redan passerat. Man har flyttat sitt fokus någon annanstans. Märkligt…

Häromdagen var våra köpare ute och fikade. Vi pratade oupphörligt i nästan fem timmar och gick igenom allt praktiskt, vad de vill överta, hur pannan fungerar, var markgränsen går, från vilket håll det blåser mest, osv, osv. Och vi skrattade. Och pratade om en massa annat också. Trevligt folk, allt känns positivt. Camilla ska få flytta hit hästarna tidigare, redan om tio dagar. Det ska bli trevligt med lite fyrbeningar i hagen igen. Och det känns så bra att tänka på hur vår gård kommer att leva upp igen, med deras tre ungdomar, tre hästar, tre hundar, får och höns och jag vet inte allt vad de planerar att ha. Härligt!

För övrigt då? Tja, yngste sonen var först på Bråvalla och sen i stort sett direkt till Grövelsjön med ett gäng kompisar för fiske och camping. Tyvärr regnade hela vistelsen bort och inte en enda fiskjäkel fick de. Men det var bra kämpat av yngste sonen som verkligen inte är den campande typen. Äldste sonen kommer hem från sin USA-resa i nästa vecka. Vi ser fram emot att få höra alla hans berättelser. Caritsa mår bra, går i hagen med sitt gäng och ser rätt nöjd ut. Jag jobbar på ett tag till, men ska vara ledig också för vi måste ju röja. Och sortera. Och åka till tippen. Och fundera på vad vi ska ha med oss till lägenheten. En sak är säker: Gräsklipparen får stanna hemma på gården.

Det här kommer vi att slippa……

DSCN3327

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Uppdatering…

  1. Lisa says:

    Så skönt att allt faller på plats och att du redan längtar bort, till det nya!!!

    Härligt att den gamla Damen njuter av livet också 🙂

    Kram och ha en underbar helg 🙂

Leave a Reply

