Ännu en premiär, och så det där med jante….

Jahapp. Så inföll gräsklippningspremiären till sist. Vilken härlig kväll den inföll på, och så fint det blev. Och så underbart det doftar. Ni märker kanske att jag jobbar hårt på att hitta en positiv vinkling, för sanningen är ju den att vi ska springa runt med den där maskinen minst en gång i veckan tills i september…Håhåjaja.

Men först tillbringade sambon och jag en väldigt behaglig eftermiddag i stan. Satt på torget och fikade i solskenet, strosade ner till Ewa R. och hennes mysiga frisersalong i 50-talsstil för en stunds småprat. Och vet  ni; hon berömde min blogg, sa att hon tycker att jag är duktig på att skriva. Och vad gör jag då med nån sorts jäkla automatik? Jo, jag tar mig själv i örat och bannar mig själv för att jag blir glad över hennes ord. Varför gör vi så? Varför är det fult att någon tycker att man är duktig? Fult att bli glad över att få beröm för något som man själv tycker är så kul? Det är väl  ändå inte riktigt schysst? Så där och då bestämde jag mig för att istället tacksamt ta emot hennes ord och stoppa in dem i mitt hjärta. Där får de bo, och så kan jag ta fram dem och titta på dem ibland när jag tycker att jag är skräp.

Sen gick sambon och jag vidare ett par hundra meter till Bishop Arms där han bjöd mig på en stor stark. Så där satt vi, fortfarande i det underbara solskenet, och kom i samspråk med ett trevligt par från Tranås som var i Linköping för att slå klackarna i taket.

Och sen gick färden hemåt, till gräsklippningen. Helt ok, sämre kan man definitivt ha det.

grasklippare

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Ännu en premiär, och så det där med jante….

  1. Lisa says:

    Knasmaja!! Du skriver ju jättehärligt om vardagligt och drömmande och stora som små saker!!

    Gräsklippning gör halva trädgården 😉

    Kram på dig och Trevlig helg 🙂

  2. Miafia says:

    Helt rätt …. ta åt dig för jag håller till fullo med. Du ÄR verkligen duktig på att skriva. Jag är här typ två gånger om dagen o läser hehe o du fångar alltid mitt intresse. Men ok jag håller med att det är väldigt lätt att vara självkritisk, jag är likadan men lär mig sakta att verkligen ta vara på positiv uppmuntran o känna att Yes jag är bra o duktig!!!

    Kramelikraaaam / Miafia =0)

  3. Ta in orden i ditt hjärta. Människor gillar det du gör. Punkt. Det är väl härligt att du också gillar det?! 🙂 Stor kram

  4. carinakinna says:

    Tack för alla snälla ord. Och nu känns det som om jag gick med håven….suck;)
    Carina

  5. Mia says:

    Du är superduktig på att skriva. Punkt.
    Och folk från Tranås är trevliga.
    Kram

Leave a Reply

