Lägesrapport och fantastiska bilder!

Lägesrapport från stallet: Caritsa börjar bli riktigt bra i sitt ben! Jag vågar nästan inte skriva det, men faktum är att det ser ut nästan som innan olyckan. Hon står och vilar PÅ det bakbenet – något hon inte gjort på två månader – och när vi var ute och gick idag klev hon på med stora, glada steg. Hon dansade fram i den hårda vinden och gnäggade för full hals åt de andra hästarna. Jag blir så glad så glad, men som sagt, vågar inte riktigt, riktigt tro på det. Nu önskar jag henne bara mer grönt gräs så hon får lite hull, för hon är fortfarande alldeles för spinkig.

Och så några fantastiska bilder. Jag har ju skrivit om Villa Olivia förut, om Kurt och Annette som flyttade till Grekland, köpte en olivodling och byggde sig ett hus. Annette bloggar om deras liv, och hennes bilder – jag säger bara det; Fantastiska! Titta här till exempel: http://www.villaolivia.net/Gigantes.php Har ni någonsin sett Grekland på det sättet? Kolla in vattenfallen och det underbara turkosgröna vattnet. Annette har lovat mig att fortsätta fotografera så länge hon kan se, och det hoppas jag verkligen att hon gör.

AK_avslutningsbild

Annette och Kurt i Grekland

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

