Jag laddar…

…för ett riktigt seriöst inlägg. Ett sånt där som tar upp sånt som vi nog alla kan känna igen oss i och behöva tänka på. Ett inlägg som kanske inspirerar en och annan till att tänka över sitt liv och sina beslut. Men…..

Idag kommer det att handla om Caritsa! Sååå ovanligt, suckar nog vissa. Men i alla fall;
Härom morgonen ringde L från stallet och som vanligt satte jag nästan frukosttéet i halsen. Alltid beredd på det värsta. Men hon ville bara tala om att det kommer en ny häst till stallet på torsdag och att hon tyckte det skulle vara bra om Caritsa fick gå med flocken några dagar innan dess, så att hon har sin position klar innan nykomlingen anländer.  Det lät ju onekligen klokt och jag lovade tänka på saken.

Idag kom äntligen hovslagaren J. till stallet. Caritsa har inte kunnat stå på tre ben på ett tag så det har varit omöjligt med hovvård på länge. Men idag kunde hon i alla fall få framhovarna fixade, och det var välbehövligt. När J var klar stod Caritsa i sin box och gnäggade och ropade efter de andra hästarna. Jag var liiiite tveksam, men J sa: Äh, nu släpper vi ut henne!

Sagt och gjort, en styck glad häst fick återförenas med sina kompisar och glädjen verkade ömsesidig. Nu hoppas jag bara att hennes ben håller och att det inte händer nåt annat elände. Isen är ju borta nu, benet är mycket bättre och hon verkar stark nog att sätta gränser för Almando som tycker det är så kul att jaga henne. Håll tummarna är ni snälla!

DSCN1923Lerig häst sover….

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

