Äntligen, äntligen hemma…

Jag har längtat hem ända sen jag åkte i morse. Kroppen min var stel och trött och ville inte riktigt jobba, men idag skulle vi (kroppen o jag, alltså) till ett nytt företag och massera. Det var viktigt att göra ett gott arbete och ett dito intryck. Skönt att ha en massa rutin och erfarenhet att luta sig emot. Skönt att få en kopp kaffe som kickade igång kroppen. Trevliga människor var det och bra gick det.

Sen skulle sambon och jag göra en massa ärenden. Kallt och regnigt och jag bara längtade hem. Vi sprang mellan bilen och affärerna med luvorna uppfällda på vinterjackorna. Så här i mitten av april… Mataffären, systembolaget, bilverkstan (jodå, igen…) och sen åkte vi till L. Kommer ni ihåg honom? Uppfinnaren, 80+, hade ännu en översättning åt oss.
“När kan jag få den tror ni?” undrade han.
“Det beror på hur svårt det är”, svarade jag. “Är det svårt?”
“Ja den här texten ni, den innehåller ord som liksom inte finns ännu”, svarade han glatt och jag log lite tillkämpat. Håhåjaja.

Sen då. Sen, äntligen, for vi hemåt. Stora rovfågeln lyfte som vanligt med stora vingar från en av staketstolparna när vi körde nerför backen mot huset. Vi lastade ur kassarna ur bilen, fram med nyckeln och äntligen var jag hemma. På med stora raggsockorna och ylletröjan som räcker ända ner till knäna. Om en stund väntar laxlasagne, vin och resten av kvällen under en filt i soffan. Jag tänker inte röra mig en meter mer idag, och inga vilda hästar skulle kunna få mig på tanken att gå ut. Nu tar vi fredag, hör ni!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Äntligen, äntligen hemma…

  1. Annette says:

    Hugaligen…..beundransvärt att du kan beskriva senvintern på ett så mysigt sätt, antar att det helt enkelt har att göra med att du trivs gott med din tillvaro därhemma. Trevlig helg och nästa vecka kommer våren till era trakter sägs det…kram o njut

Leave a Reply

