Att slåss med väderkvarnar och så lite Caritsa förstås…

Ja ni, nu jäklar har vi fått ordning både på Boxer och bredbandet. Det tog bara sisådär 6-7 dagar och cirka femton telefonsamtal och it-kunniga yngste sonen som till slut i ren desperation hackade sig in i routerns programvara och kodade om skiten själv. Så trött jag blir. Men i slutändan funkar allting perfekt, och kundservice befolkas av trevliga, hjälpsamma personer på båda instanserna. Så nu är vi nöjda och glada, för den här gången. Speciellt den engelska sambon som nu helt plötsligt fått BBC news och BBC entertainment och kan känna sig riktigt brittisk i tv-soffan.

Caritsa då? Ja, kära nån. I en hästflock stöter man ut den som kan innebära fara för flockens överlevnad. Så min kära älskling får inte vara med. Hon jagas bort och tvingas springa på sitt onda ben för att komma undan hugg och slag från de andra. Fullkomligt hjärtskärande. Så nu går hon i en egen hage där hon ändå ser de andra, och det verkar hon nöjd med. Jag är livrädd att den ihållande kylan, smärtan i benet, bristande aptit och det faktum att hon är utstött ska få henne att ge upp. Att vika ner sig. Att säga tack o adjö, matte. Och naturligtvis har veterinären semester den här veckan!  Men L. som har stallet tröstar mig och säger: “Hon är en kämpe. Inte ger hon upp, inte.”

Just nu önskar jag att jag hade henne hemma i mitt eget stall så att jag kunde hålla koll på henne och peppa henne. Men på måndag är veterinären tillbaka och får ta ställning till om hon ska ha mer medicin. Ont i hjärtat gör det på en gammal matte, men jag känner att vad hon behöver i det här läget är min styrka. Inte min svaghet och sorg, så jag försöker spotta upp mig, ta en dag i taget och tänka positivt.DSCN2444

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to Att slåss med väderkvarnar och så lite Caritsa förstås…

  1. Lisa says:

    Det gör ont i mitt gamla hästhjärta 😦 Men måndagen är snart här och vädret ska ju bli bättre om en vecka, så håll ut!!

    Bra med duktiga datanördar i sin närhet 😉

    Varm kram!!

  2. Suzanne says:

    Åh, vad ledsamt att läsa om Caritsa ! Hoppas hon kommer igen och får en fin vår och sommar i alla fall ! Hon är en riktig kämpe. Och du också !
    Kram Suz.

  3. Mia says:

    Carina! Varit dålig på att följa din blog ett tag, annat har tagit min tid. Men nu är jag uppdaterad, och det är som vanligt ett nöje att läsa dina inlägg. Skickar en varm e-kram till dig.
    // Mia A

    • carinakinna says:

      Hej Mia och tack! Kul att höra ifrån dig, tänkte just på dig häromdagen, att det var ett tag sen vi hördes av. Hoppas det är positiva saker som upptagit din tid.
      Kram!
      Carina

  4. Jag som nu har Caritsa ‘i trädgården’ tycker att hon ser betydligt nöjdare ut nu – hon får vara ifred, hon får röra sig i sin egen takt, men hon har ändå kontakt med de andra. Det verkar mest vara A som är upprörd…! 😉

    • carinakinna says:

      Tack för dina ord, Anna. Precis så tycker jag också att det verkar. Hon är lugn o nöjd, får vara ifred men känner ändå tryggheten av att se de andra. Att A är upprörd är rätt åt honom!;)

Leave a Reply

