Ett beslut och hur går det för Caritsa?

Idag fattade jag ett beslut: Jag kommer att lägga ner bloggen eller i alla fall att göra en låååååång paus. Så är det. Faktum är att den skrivtid jag har går åt till “romanen” och jag märker att mitt fokus inte alls är hos bloggen längre, utan hos de där egensinniga, anarkistiska romankaraktärerna. Det är inte roligt om bloggen blir som ett dåligt samvete eller som en efterhängsen lillasyster som man måste ägna lite tid då och då… Dessutom börjar jag tröttna på att leva “i offentlighetens ljus” (haha) och att trivas med att visa upp sitt liv för andra är ju liksom grundförutsättningen om man ska blogga. Så, det här kanske blir det sista inlägget. I alla fall på ett tag. Och jag ska lämna er med en cliffhanger som heter duga:

På fredag kommer veterinären för att titta på Caritsas ben. Det har inte blivit bättre, hon har ont och det är makalöst svullet. Jag tror att problemet sitter högt upp nånstans; knäet, höften, korset. Jag vet inte om det går att göra något åt. Veterinären får säga sitt och så får vi fatta beslut utifrån det. Min gamla älskade vän ska inte ha ont, det är en sak som är säker. Då är det bättre att inse att vi har kommit till vägs ände. Men, som sagt, vi får se vad som händer på fredag.

DSCN2224Och jag kommer att skriva åtminstone ett inlägg till och tala om hur det går. Kanske någon är intresserad av att veta.

För övrigt, om nån vill hålla kontakten, så finns jag på Facebook och på mejl carina_kinna@yahoo.se

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to Ett beslut och hur går det för Caritsa?

  1. Lisa says:

    Klokt beslut med bloggen!! Inget kul om du ska forcera fram inlägg även om jag kommer att sakna dig!! 😉

    Lilla Damen 😦

  2. Suzanne says:

    Jag har läst din blogg ett bra tag utan att kommentera så mycket, men nu måste jag bara få beklaga att det inte kommer fler roliga kluriga inlägg. Har haft trevliga lässtunder här, inte minst om din mysiga häst och hennes äventyr.
    Hoppas det blir ett bra beslut efter veterinärens besök !
    29 år, det är verkligen lång tid för en häst, har nog aldrig hört nån som blivit så gammal.
    Lider med er båda, hon som har ont och du som ev. måste ta ett jobbigt beslut.
    Ha det så bra och lycka till med romanen !
    Suzanne

  3. Johan Gunnbäck says:

    Aj aj, det blir tråkigt! Men jag har all förståelse. Det får inte bli någon börda utan fokusera på det som känns viktigare! Kul att hästen mår bättre! Kram!

  4. enaningomyoga says:

    Förstår dig även om det blir tomt. Umgås själv med likandne tankar emellanåt. Men jag tror vi hörs ändå på något sätt 🙂 Lycka till med allt!

Leave a Reply

