Många bollar i luften…

Att jag aldrig lär mig! Ja, ni vet ju det här med multi-tasking som är så populärt. Man ska kunna ha många bollar i luften som det står i varenda jobbannons. Och när jag försöker jonglera så kokar det i mitt huvud. Det vet jag ju så väl, men lika sjutton glömmer jag bort det titt som tätt.

I dag hade jag en sån där dag på jobbet då jag dels var helt ensam på Friskhuset och dels hade ett par timmars paus mellan två kunder. Ja men toppen! Kalas! Då kan jag ju passa på och få en massa saker gjorda! Tänkte jag. Och satte igång; jobba med Friskhusets nya hemsida, tvätta mina handdukar, besvara ett antal mejl, lägga in en annons om lediga lokaler på Blocket, leta igenom lämpliga foton till nyss nämnda annons, trycka ut listor från Plusgirot. Dra ett djupt andetag. Och så läsa några bloggar, springa iväg och köpa bebispresent till kollegan som just blivit pappa, läsa igenom texterna till kvällens skrivarcirkel, ner i tvättstugan för att lägga handdukarna i torktumlaren, skicka sms till kompisen som har namnsdag, försöka göra en Facebook-sida till Friskhuset… Vid det här laget var jag så frustrerad och splittrad i huvudet att jag var tvungen att gå ut på en låååång promenad bara för att andas lite och rensa skallen.

Jag vet ju att det här inte funkar för mig. Har man varit lite vidbränd så tål man inte för mycket input på en gång. Hjärnan orkar inte med att splittra upp sig på för många saker samtidigt. Så jag klappar mig själv lite på huvudet och förlåter mig själv för att jag glömde bort det. Igen. Och lovar mig själv att nästa gång jag får ett par timmar över ska jag sätta mig och sticka lite istället. Eller lösa korsord, eller gå ut och gå en sväng. Lugn o fin.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Många bollar i luften…

  1. enaningomyoga says:

    Tänk så svårt det kan vara att låta bli att göra “allt” när man “hinner”! Stor kramoch skickar lite lugn och ro till din hjärna!

Leave a Reply

