And the beat goes on…

Ja hörni, dagarna rullar på och den här vintern känns lång. Fast för första gången i mitt liv uppskattar jag mörkret och snön, tycker det är vilsamt och kravlöst. Det är helt ok att sova länge, sitta i soffan och dega och bara ta det lugnt. Helt ok. Våren kommer ju och med den gräsklippning och det snudd på patologiska tvånget att vara ute så fort solen skiner. Just nu är det skönt i mörkret. Sambon och jag tar det lugnt. Jag tror att vi fortfarande återhämtar oss efter vårens och sommarens hets med mäklare och visningar. Det tog på krafterna minsann.

I dag har jag varit hos “mina” lastbilschaffisar och masserat. Jag åker dit en gång i månaden och just idag tog det emot. Jag satt så skönt i soffhörnet under min filt och hade ingen lust att ge mig iväg, men när jag väl kom dit och fick träffa dessa mysiga gubbs kändes det helt ok. Och de hade behov, inte bara av att få musklerna knådade utan också av att få ventilera saker de funderade på; en kollegas plötsliga död, en kompis som fått prostatacancer, hur fort tiden går och hur viktigt det är att ta vara på den tid man har, att njuta, och hade jag möjligtvis några bra tips på hur man går ner i vikt? Ja, stort och smått får jag vara med och dela. Jag får nåden att deltaga i andras liv, i glädjeämnen och sorger, i högt och lågt, i ljus och i mörker. Vilken privilegium.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

