You’ll shine like a diamond…

I det här inlägget vill jag berätta lite om Fia, en av mina älsklingsbloggare, (http://missfiabloggar.blogspot.se/). Hon dog häromdagen, fick somna ifrån smärtor och kamp och det är henne väl unt men jag gråter ändå för hon kom att bli så viktig för mig.

Jag kan sanningsenligt säga att hon har förändrat mitt liv, och jag är glad att jag hann tala om det för henne innan hon lämnade oss. Den kvinnan har genom sitt underbara sätt att se på tillvaron inspirerat mig till att alltid, alltid se till det goda, det sköna, det härliga och roliga i livet. Sån var hon; hur besvärligt hennes liv än kom att bli på grund av sjukdomen lyckades hon alltid hitta guldklimpar, njutning och positiva saker att glädja sig åt. Och inte på nåt krystat eller krampaktigt sätt, utan helt enkelt för att det var en sådan person hon var, har jag förstått.

Hon skrev i ett blogginlägg följande: “Ingenting spelar någon roll i det stora om inte ägaren av tiden har definierat glädjen.” De orden gick rakt in i mig, och när jag skrev ett mejl och frågade om jag fick låna hennes formulering till min egen blogg, kom svaret direkt: “Du får den, kära Carina. Njut!”

Fia, aldrig mer kommer jag att gnälla över skitsaker i mitt liv utan att samtidigt minnas dig och känna mig lite skamsen. Jag ska hedra ditt minne så väl jag kan, och jag vet att många i din blogg har skrivit “vila i frid” och “sov så gott” men jag undrar om inte “Ha det så kul i snowboard-backen” och “Lycka till på golfbanan” ligger närmre till hands.

Tack för att jag genom din blogg fick ta del av ditt liv och din person! Jag glömmer dig aldrig.

index

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to You’ll shine like a diamond…

  1. Bella says:

    Ja, verkligen läsvärd blogg av en modig kvinna!
    Tråkigt att hon inte finns, längre.
    Tack för bloggtipset!

  2. enaningomyoga says:

    Åh, jag blev så berörd av ditt inlägg. Och det är en bloggare jag missat, tyvärr. Tack för dina vackra ord om henne!

  3. Johan Gunnbäck says:

    Jag deltar i din sorg. Det måste varit en mycket klok och stark kvinna. En mycket fin och hedrande minnes-runa av Dig! Kramar!

Leave a Reply

