Egensinniga romaner, skabbrävar, meditation och på torsdag är det dags!

Den där “romanen” ni vet, som jag skrev om häromdagen, den lever sitt eget liv minsann. När jag ska sova börjar berättelsen spinna på i mitt huvud och jag får då ingen ro. Jag är flera kapitel framåt i handlingen inne i huvudet, problemet är bara att få tid till att få ner det hela i pränt. I morse skulle jag försöka sova lite extra när yngste sonen kommit iväg till skolan eftersom jag inte kunnat sova så bra på grund av ovanstående. Vad händer? Sover jag nåt? Nej, efter cirka tio minuter gav jag upp, tog fram papper och penna och började skriva ner stolpar så jag inte skulle glömma bort alltihop igen.  Och karaktärerna är en samling anarkister hela bunten. De beter sig inte alls som jag hade planerat utan lever sina egna liv. Och så kräver de av mig att jag ska skriva ner deras historia. Hm! Vilket härligt lyxproblem, eller hur?

Sen något tråkigt: Kommer ni ihåg rävungarna som lekte i vår trädgård i somras? Vi har sett dem då och då under hösten och vintern; stora och granna  med buskiga fina svansar. Men så i morse kom en ynklig figur springande över gården; en av rävarna har drabbats av skabb, den värsta plågan som finns för dess vackra djur. De dör i princip av svält eftersom de inte får någon ro att jaga eller äta eftersom skabben gräver gångar under huden på dem. Stackars, stackars den. Vi måste prata med grannen som jagar, han  måste försöka skjuta den. Hoppas bara att den andra har klarat sig…

DSCN4024

Då såg de ut så här…skabbräv

 

 

 

Och nu så här…..

Nåväl, över till nånting roligare: Idag började den nya meditationsgruppen. Det är alltid lika spännande. Och på torsdag börjar skrivarcirkeln. Och i morgon är jag ledig och ni kan säkert räkna ut vad jag ska göra då; Just det, SKRIVA!

Det här inlägget blev något spretigt, men det är ju så det är, livet. Ljust och mörkt, kul och sorgligt. Om vartannat.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Egensinniga romaner, skabbrävar, meditation och på torsdag är det dags!

  1. enaningomyoga says:

    Skriva skriva skriva – så underbart! Jag vill läsa din roman.

  2. Lisa says:

    Ja, skriv nu!! Vi är flera som väntar på slutresultatet, Känn ingen press…… 😉

    Usch ja, rävskabb är vidrigt!! Har sett en här med så nu badas hundarna med grönsåpa!

    Kram

  3. Lisa says:

    Näe, inte hästar men tydligen ekorrar 😦

Leave a Reply

