En god nyhet?

“Om du fortsätter tänka som du hittills har tänkt, kommer du fortsätta få det liv som du redan har. Är det en god nyhet?”

Så stod det i ett spam-mejl som kom häromdagen. Det var reklam för en ny bok; “Jag blir vad jag tänker” av Lili Öst. Och  jag tänkte; Ja, det är faktiskt en god nyhet om jag får fortsätta att ha det som jag har det. Jag gillar mitt liv, och kanske beror det en del på hur jag tänker. Jag har tyckt mig märka att vi kan påverka våra liv rätt rejält med hjälp av vad och hur vi tänker. Det finns alltid minst två sidor av allting, och valet är vårt hur vi väljer att bemöta det som kommer i vår väg. Hur vi väljer att bemöta andra människor. Hur vi väljer att prioritera och fatta våra beslut.

I går till exempel, på Myrorna, var det lätt att fatta beslut; sambon och jag hittade en lampa  som passar perfekt i det nya rummet på övervåningen. Pris: 20 kronor. DSCN4233Som hittat. Visst är den läcker?

Jag kom just hem från stallet. Min kära häst har efter drygt två veckors utfodring med superfodret Groov 125 börjat lägga på hullet igen. Halleluja! Hon har en bit kvar till hur hon såg ut innan, men oj vilken skillnad! Och hon är så blank i pälsen och svansen och ser så pigg och glad ut. Vilken lättnad.

Känslan av frid och förnöjsamhet finns fortfarande kvar hos mig efter det tillfälliga dippet i förra veckan. Barnen är friska och har det bra, vi mår bra, våren anas i faggorna och allt annat rullar på precis som det ska. Så ja, livet känns gott. Allt är väl. Får jag fortsätta ha det liv jag har nu så är det verkligen en god nyhet.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to En god nyhet?

  1. Johan Gunnbäck says:

    Mycket klokt! Min åsikt är att man väljer det mesta genom tankar, förhållningsätt till livet, olika val vid livets olika vägskäl. Dock inte alltid har jag noterat. Just det där med de förrädiska mörka hålen vilka jag kallar “kratern” som jag kan trilla ner i ibland. Jag har hittills aldrig lärt mig undvika kratern genom tankar. Jag känner aldrig innan att jag e på väg över kanten. Sedan e de för sent. För när jag kommer till sans igen då är jag redan nere i det bottenlösa hålet. O det tar tid för mig att kravla mig upp. Längre o längre tid för varje gång tycker jag. Just nu e jag längst nere i kratern. Det enda som är gott med detta faktum är att det inte går att komma längre ner. Det finns bara en väg kvar, o det är uppåt.
    Jäkligt snygg lampa! 50-talet? Jag bjuder 100 bagis!
    Jag är glad för Din skull och känner glädje över att hästen lagt på hullet o synes må bättre.
    Jag tror att jag ska tjacka lite superfoder Groov 125 och dra i mig några hinkar om dagen eller ska det vara någon speciell dosering? Varje förändring torde bli till det bättre härstädes!
    Kram!

    • carinakinna says:

      Ja du, man får tillbringa lite tid nere i det mörka och se fram emot bättre dagar. Och ja, Groov 125 är verkligen “the shit”. Jag är sugen på att börja ha det i yoghurten:)
      Kram och hopp om ljus till dig:)
      Carina

Leave a Reply

