Dagens dikt

En av mina favoritdikter skriven av Bo Westin:

Du ska inte tro

Du ska inte tro du är tokig
om du ibland funderar på
vilket land du kommer ifrån

När du känner dig fångad
i en kropp som du inte valt,
när din hjärna tänker smalt

När du drabbas av insikten
att just här och nu finns jag,
förundrad över ditt vetande

När sanningen är ett gungfly,
och civilisationen är en myt
och visheten är svår att finna

bild

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

5 Responses to Dagens dikt

  1. Annette says:

    trycker på “like” och “delar”
    kom hem just idag från tio dagar i Sverige, det tog en stund att vänja sig från kyla och vitt landskap till varmt och grönt landskap…
    hej o kram

  2. Johan Gunnbäck says:

    BRA!

  3. Miafia says:

    Underbar dikt!!! Me like!!

    Kraaaaam / Miafia =0)

Leave a Reply

