Blandar och ger…

Jag försöker vara duktig! Jag lovar, jag försöker verkligen vara duktig. Men… bokföring är så förb—- tråkigt ibland och internet är såååå lockande. Så många bloggar och intressanta hemsidor, så många blogginlägg att skriva. Och det finns så många bra låtar på Spotify att leta efter och lyssna på. Måste, måste bli klar tills sambon kommer hem från tennisen så att vi kan äta. Suck…

Sambon ja, idag blev vi sittande vid förmiddagsfikat och pratade med varandra. Pratade på riktigt, menar jag. Inte bara de där “Har du betalat elen?”, “Ska vi handla idag?”, “Hämtar du A?”, utan pratat. Om viktiga saker. Om oss själva, om varandra, om sånt som så lätt försvinner i vardagens alla göranden. Så lätt det är att sluta se varandra, sluta att verkligen, verkligen se varandra. Att sluta lyssna, verkligen lyssna på varandra. Vad är det du säger, egentligen? Vad är det du vill att jag ska höra? Vad vill du att jag ska förstå? Och förstår du vad jag vill?

Så vi blev sittande en bra stund, så länge att jag fick lite bråttom till stallet. Det var min tur att mocka och lunchfodra. Jag har köpt ett specialfoder till Caritsa. Hon orkar helt enkelt inte tugga i sig tillräckligt mycket hö, och kanske börjar hon få svårare att tillgodogöra sig näringen. Hon som alltid varit så lättfödd! Rund, snudd på korpulent.  Efter rådfrågning bl. a. på Djur & Uteliv här i Linköping blev det ett riktigt krut-foder med mycket proteiner, vitaminer och all sköns ämnen och enzymer som underlättar näringsupptag mm. Och det känns så bra att ta tag i problemet, som alltid. Att göra något åt saken. Att agera. “Address the problem”, säger engelsmännen. Ett suveränt bra uttryck, tycker jag. Caritsa tyckte fodret var jättesmaskigt, glufs-glufs så var det slut. Hon får lite nu i början och så ökar vi på vartefter. Min kära lilla benget, måtte hon nu börja lägga på sig.

Och så gjorde jag “misstaget” att gå in på Villa Olivias blogg, ni vet de som flyttade till Grekland och har olivodling bland annat. Solmogna apelsiner, katter som latar sig i solskenet, blommor i alla dess färger…… Se och njut!

Nej, nu måste jag fortsätta med bokföringen…

bokföring

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Blandar och ger…

  1. Lisa says:

    Håller tummarna för att Damen blir tjocker igen 🙂

    Ja, visst är vi för dåliga på att prata och lyssna, låter livet mest bara flyta på.

    Kram

Leave a Reply

