Jag upphör aldrig att förundras…

…över folket i det nya stallet. I morgon (lördag) var det min tur att ha morgonpasset; utsläpp, mockning, fordring etc. Lite senare samma dag ska min hovslagare komma och eftersom det känns liiiiite segt att behöva åka två gånger samma dag ringde jag häromdagen till hon som har passet på söndag och frågade om vi kunde byta. Tyvärr gick inte det för hon skulle jobba på lördagen. “Ok”, sa jag. “Det är lugnt. Jag åker två gånger, det är inte hela världen.”

Vad händer sen, tror ni? Jo, i morse kom ett sms från L som har stallet. “S. (en av de andra tjejerna) tar stallet lördag, så du slipper åka dubbelt.” De har på eget bevåg bytt och styrt om det så att jag ska slippa åka två gånger… Gulliga, eller?

Jag är omgiven av vänliga människor hemma, på jobbet och i stallet. Vad mer kan man önska. Fortfarande i mitt fridfulla och förnöjsamma sinnestillstånd önskar jag er alla en riktigt skön och avslappnande helg.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Jag upphör aldrig att förundras…

  1. Marie says:

    Underbart när man kan hjälpas åt 🙂

  2. annika says:

    Underbart. Skönt flöde i ditt liv just nu, önskar att det varar länge 🙂 Kram!

    • carinakinna says:

      Tack Annika, jag med:) Och så sant det där med “just nu”. Inte för ett ögonblick tror man ju att det ska vara för alltid. Det gäller att njuta och åka med så länge det varar.
      Kram!

Leave a Reply

