Och så var det nyår igen…

Hej, vad det går! Nyår igen. Jag läste igenom mitt förra nyårsinlägg; om den arabiska våren som fick bli symbol för att förändring är möjlig, om att jag själv väljer var jag vill lägga ribban för mig personligen, och om att störst av allt är kärleken.

Så hur har det här året varit då. Tja, rätt tungt och jobbigt, faktiskt. Man kan dela upp det i mörkt och ljust; en stor del av året stördes vårt lugn av den omöjliga inackorderingen vi hade i stallet. Inte hästen alltså, men ägaren som vägrade betala för sig och som därmed drog med sig en massa oro, stress, irritation, och som gav oss erfarenheter som vi gärna kunde klarat oss utan faktiskt. Jobbig var också den långa perioden av osäkerhet om ifall vi skulle sälja eller inte, flytta eller inte och i så fall vart; besvikelsen och det antiklimax som uppstod när det stod klart att vi skulle bli kvar, parat med känslan av lättnad. Flytten av Caritsa till det nya stallet hamnar också på den jobbiga sidan, även om det blev bra i slutänden så var det en stressig och känslomässigt svår period för mig (och henne). Och om man tittar ute i världen så har den ekonomiska krisen slagit hårt och eländet i Syrien har varit, och är, förfärligt.

Men sen finns det förstås mycket som har varit bra; Äldste sonens flytt till Norge var visserligen lite jobbig rent känslomässigt, men det har gått bra för honom så det får hamna på plussidan. Vi har i stort sett varit friska, jobben har gått bra och det har gått bra för yngste sonen i skolan. Det var bra att upptäcka att det är väldigt skönt att inte ha eget stall. Och det var nog bra för oss att få mer tid för funderingar kring hur vi vill ha det med vårt boende framöver. Dessutom innebar ju förberedelserna för en eventuell försäljning att vi äntligen fick tummen ur att avsluta en massa gamla surdegar både ute och inne, och att göra oss av med en massa gammalt bråte. Vi har också tvingats bli medvetna om, och bättre på att hantera, vår stress. En annan sak som definitivt hamnar på plussidan är min medverkan i Correns bokcirkel under hösten. Riktigt kul!

Räknar man plus och minus så hamnar vi nog på plus i alla fall, för allt det jobbiga har vi ju trots allt lärt oss saker av och det viktigaste är ändå hälsan och kärleken.

Jag vill önska er alla allt gott inför det nya året.

fyrverkeri

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Och så var det nyår igen…

  1. Johan Gunnbäck says:

    Bra kära vän!,,, Du tänker stort!,,,,Gott Nytt År till Er oxå från oss i skärgården,,

Leave a Reply

