Lapparnas högtid…

Ja, så här års är det verkligen lapparnas högtid – och då menar jag inte folkslaget som bor i norra Sverige för det vore ju politiskt inkorrekt av mig. Nej, jag tänker på riktiga lappar, såna där av papper som man skriver på. Vad skulle jag göra utan mina lappar? Förr var jag som en liten dator – kom ihåg precis allting – men nuförtiden…tja, lite mossig börjar jag nog bli. Det ska villigt erkännas, men får jag bara skriva ner på en lapp så känner jag mig lugn. Då har jag läget under kontroll och kan slappna av. Så nu avlöser lapparna varandra i rasande fart, och det som inte är struket förs över på en ny. För närvarande har jag tre olika lappar med varierande aktualitet… Kruxet är ju bara att komma ihåg var jag lägger lapparna, men det är en annan historia.

Apropå skriva så har jag blivit medbjuden i en skrivarcirkel som börjar i februari!  Äntligen får jag kanske en chans att komma någon vart med min s.k. roman för som ni vet fungerar jag som allra bäst när jag har kniven på strupen och yxan över nacken. Nu måste jag ju helt enkelt skriva! Och få en chans att utveckla mitt skrivande på samma sätt som bokcirkeln utvecklade mitt läsande. Det ska bli jätteroligt!

Och så var jag i stallet i morse, släppte ut hästar och mockade. Jag passade på att önska Caritsa god jul. Det är vår tjugofemte jul tillsammans! Se där ett litet jubileum:) I sadelkammaren stod nånting lutat mot min låda med borstar mm. En tavla?! Kommer ni ihåg att en av tjejerna tog ett så fint foto av Caritsa och två av de andra hästarna för ett tag sen? Nu hade en av de andra i stallet förstorat upp bilden, låtit trycka upp den på canvas och monterat den på en träram! Jättefint! Jag ringde henne och frågade hur mycket hon ville ha betalt för detta, men hon sa: “Äsch, jag tyckte det var kul. God jul!”

Sån är stämningen i det nya stallet; vänlig, generös och omtänksam. Kan inte bli bättre. Och hör ni, om jag inte hinner skriva nåt mer före jul nu för att jag måste leta efter mina lappar så att jag kommer ihåg att klä granen och städa och sånt, så vill jag passa på att önska alla en riktigt skön, avslappnande och lugn jul. God Jul!

DSCN4226

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

7 Responses to Lapparnas högtid…

  1. Lisa says:

    Åh, du måste nog blivit lite blank i ögat där va? Så fin tavla!!! Härligt att stå i ett stall med bra gemenskap!! Det brukar vara sällsynt 😉

    Lappar är mycket bra, jag skriver och skriver och sen har jag ingen aning om var dom är 😉

  2. Lena says:

    Vad skönt att vi är fler!!! Känner ändå att jag är hjälpligt i hamm efter sambons insats idag… Och jag gratulerar gärna till din stallplats – måste vara unikt (i alla fall i hästvärlden)!
    Kram och God Jul!

  3. annika says:

    Det där med lappar… Har en hatkärlek till dem. Skriver och bockar av och sen kommer en ny. Jag har slutat helt enkelt. Skriver bara en lapp för matinköp. Resten tänker jag att jag kommer ihåg. Kanske lite djärvt men funkar! Stor julkram till dig och din fina häst! (och familj ;))

    • carinakinna says:

      Jag brukar också tänka att det som är tillräckligt viktigt kommer jag nog ihåg, men så här i jultider vore det ju lite trist att stå där på julaftonskvällen utan gran, t.ex….
      God Jul till dig och de dina också!
      Kram!

  4. CamillaL says:

    Jag kör också med lappar och avprickning, tror jag kommer behöva lappar för ALLT den närmaste tiden. Min hjärna är alltför nedvarvad… God jul på dig med!

Leave a Reply

