Det är ju mycket nu…

…som för så många andra så här inför jul och årsslut. Mycket som ska hinnas med och som ska avslutas. Jag har kanske inte riktigt tid, men vill i alla fall slänga in ett liiiiitet inlägg så att ingen tror att jag har avlidit, gått ner mig i en snödriva eller blivit nedtrampad på MediaMarkt…

Jag har haft min sista massagedag före jul och ser fram emot en massa ledigt. Sambon och jag ger varandra en julklapp i förväg genom att gå och se Henrik Åberg – den bästa Elviskopian i Sverige – på julkonsert i Missionskyrkan i kväll med gospelkör och hela kittet! Det blir nog grejtans!

Nu ska jag sätta upp julgardinerna och kransarna på dörrarna, och sen fara in till stan och köpa mineraler till hästarna (vad nu det har med julen att göra?) och några julklappar. Det är lätt att drabbas av den kollektiva julstressen, fast egentligen behöver jag inte stressa alls. Vi har en lugn, lågprofilerad jul med fokus på umgänge, chill, god mat och tänd brasa. Idag är den allra mörkaste dagen, sen vänder det! Bara det är ju värt att fira. Och på söndag kommer äldste sonen hem från Norge. Och inte gick jorden under, heller. Så bra!

DSCN2292

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Det är ju mycket nu…

  1. Lisa says:

    Ingen stress här heller, lugn och sansat. Gubben jobbar hela julen 🙂

    Önskar dig en mycket trevlig och fröjdefull jul!!
    Och så klappen till Damen när du träffar henne 🙂

Leave a Reply

