Nu tar jag kväller…

Nej ni, nu får det räcka med Borneos regnskog och utrotningshotade orangutanger för en dag. Det blir lite deppigt när man så tydligt får se vad vi människor ställer till för vinnings skull. Jag har inte skrivit klart allting än, men jag hoppas att den gode Mattias har lagt in lite positiviteter här o där för annars finns det risk för att besökarna går från utställningen med en känsla av vanmakt och hopplöshet. Och det är ju aldrig bra. Otroliga bilder, dock. Och viktigt budskap, förstås. Före detta regnskog

Bilden föreställer palmoljeodlingar som får breda ut sig på regnskogens bekostnad. Bara för att vi här i väst behöver palmolja i nästan allting; kakor, chips, tvål, grön diesel, choklad, lösningsmedel, tandkräm… Bilden är fotad av Mattias Klum, förstås.

Men, som sagt, nu tar jag kväller. Lördagskväller dessutom. Vin o mat med sambon, lite Downton Abbey, lördagsbilagans korsord….jeeezuz, jag håller på att bli gammal!;)

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

