Because I’m worth it…

Ja, jag vet att jag förmodligen är värd att ha ögonfransar lika långa som evigheten, men allt jag begär för dagen är att köpa en enkel mascara. Till ett vettigt pris. Ska det behöva vara en hel vetenskap att köpa mascara nuförtiden? Och att bli ruinerad på kuppen? I den tredje affären lyckas jag till sist rycka åt mig en lagom vanlig mascara till en vettig peng och halvspringer därifrån (efter att ha betalat, förstås). Usch, nu känner jag mig så där dinosaurieaktig igen.

mascaraDet är så mycket annat jag skulle vilja berätta också, men tar mig inte riktigt tid till det idag. Det får bli nästa gång. Nu ska jag snickra ihop en chevreost- och valnötspaj till sambon och mig. Mmmmm….

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Because I’m worth it…

  1. Lisa says:

    Ja denna mascara!! reklamen försöker lura oss att ögonfransarna blir långa och täta och böjda och jag vet inte vad!! Kostnad runt 200:- och 3 månader senare är dom torra och helt värdelösa 😦

    Tacka vet jag förr (är väl också en dinosaurie) Då fanns Jane Hellen´s mascara som inte var vattenfast men tårvänlig och billig som bara den och räckte minst ett halvår!!

    muttrar lite halvilsket över mascaran och undrar om man kan få recept på den där pajen?? 😉

Leave a Reply

