Meditationskursen…

Mina kursdeltagare har just gått och jag sitter kvar i den underbara, varma energin i rummet. Jag vill inte gå härifrån. Precis här och nu är livet perfekt.

Just idag har min dag varit fylld med en massa olika göranden hit och dit. Saker att komma ihåg, människor att träffa, beslut att fatta, mejl som ska skickas… Jag kände mig spretig som en hel kvast i huvudet och tackade min lyckliga stjärna för att det var meditationskurs just idag. Nu känns allting helt annorlunda. Kroppen har lugnat ner sig, sinnet är samlat och avslappnat. Allting har fått rimliga perspektiv, och jag liksom deltagarna vill allra helst bara sitta kvar här och titta in i stearinljuset. Samtalet vi har efteråt är lågmält och eftertänksamt. Tankarna långsamma, kropparna tunga och avslappnade.

Jag brukar avsluta träffen med att vi tar varsitt inspirationskort. På mitt kort stod idag: “Vilken är min uppgift på den här planeten?  När jag ställer mig frågan om hur jag kan bidra till mänsklighetens utveckling får jag kraft att lyfta mig ovanför min vardag.” Så perfekt. Precis det behövde jag höra idag när jag har suckat och gällt över det vidriga novembervädret och hade tänkt skriva ett inlägg om hur mörkt och jobbigt allting är. Och så får jag istället inspiration att skriva att precis här och nu är allting perfekt. Vädret och mörkret till trots. Tack för det.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Meditationskursen…

Leave a Reply

