Man får sno sig…

…om man ska hinna ut nåt i dagsljuset så här i november. Det upptäckte sambon och jag igår då vi hade planerat in en långpromenad efter lunch. Före lunch skulle vi bara vila lite och kröp ner i äldste sonens säng. Och somnade. Och vaknade. Och det var kolsvart ute! Så gick det med den långpromenaden…

Dagarna och veckorna rusar på, och inte mig emot så här års. November kunde man gärna snabbspola tycker jag. Fast mycket trevligt har hänt på sistone; bland annat var ju äldsta bästisen A. och jag ute och åt gott och drack ett par pilsner en kväll. Jag tittade på oss och kände ömhet. Vi har känt varandra så länge; vi var 14 år när vi båda började i ny skola utanför Linköping. Jag kom från Stockholm, lite tilltufsad och osäker. Hon från Linköping – storsta’n i lantbarnens ögon – och hade därmed hög status. Vi blev placerade i bänkarna bredvid varandra och blev bästisar direkt. Jeans och jeansjackor, slitna träskor, kammen och lypsylet i bröstfickan, Ted Gärdestad och David Bowie i kassettbandspelaren – ja, ni vet. Och här satt vi nu, nästan 40 år senare och fnissade precis som då. Lite grånade, lite rynkor här o där, lite kantstötta av livet men gud vad vi kan fnittra tillsammans fortfarande.

Och igår syndade sambon och jag ganska rejält, men det var underbart. Vad vi gjorde? Vi åt saffranssemla, mmmmm…..

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Man får sno sig…

  1. moonshinesister says:

    Goda vänner är ovärderliga! Grattis! Och saffranssemlor? Älskar ju saffranskryddan men har inte ätit semla på åratal. Frestas inte av dem. Bullen är OK men fyllningen … nä. Snart är november passé och kanske ljusare december tar över. Det mesta blir bättre … 😉

Leave a Reply

