Kursdax och annat kul i november!

Nu händer det en del roliga saker i mitt arbete. Yngste sonen går en gymnasieutbildning i Interaktiva Medier och 3D-design (Ja, jag vet. Jag fattar inte heller riktigt vad det betyder…), och just nu har de fem veckors APU, alltså praktik. Jag tog gud i hågen och engagerade honom och två av hans klasskamrater att bygga en hemsida till mig. Det är bland annat sånt de får lära sig i utbildningen.

Jag tillhör ju Friskhuset och finns förstås med på den hemsidan, men ett tag nu har jag funderat på att ha en egen sida också. Så nu slår vi ihjäl ett par flugor på en gång; de får arbeta i skarpt läge och jag får en förmodligen jättefin (och gratis hihi) hemsida. Ni får se slutresultatet så småningom.

Och på onsdag börjar min meditationskurs. För ett par år sen höll jag i meditationskurser i flera omgångar men har sedan dess tagit en paus. Men nu är det alltså dags igen! Det känns riktigt kul och mysigt när vi proppar in oss i mitt massagerum med tända ljus och mediterar tillsammans. Jag går igenom andning och avslappning och låter också deltagarna göra en inre resa med hjälp av guidning. Meditationen blir alltid så mycket kraftfullare och fokuserad när man är flera tillsammans.

Äldsta bästisen A. fyller år idag och vi ska ut och äta tillsammans i nästa vecka, och nästa lördag ska Friskhuset på utflykt till Norrköping med studiebesök och lunch. Så ska en slipsten dras. Så ska november uthärdas; fylld med roliga, stimulerande saker. Och så blåser det bara till och så är det december med allt vad det innebär.

“The soul always know what to do to heal itself. The challenge is to silence the mind”

– CarolineMyss

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Kursdax och annat kul i november!

  1. Bara roliga saker! Skönt att höra och läsa. Ska bli spännande att se din hemsida sen. Och meditationskurser, så skönt!

Leave a Reply

