Det måste vara nåt fel på mig…

Så här års brukar jag vara rätt låg. Humöret i nivå med skoskaften ungefär. Men inte i år, i alla fall inte nu på sistone. Jag väntar varje morgon att livet ska kännas mörkt och  meningslöst, men icke! Glad som en lärka. Jättekonstigt. I morgon börjar äckelmånaden nummer ett (november…brrr…) men inte ens det stör mig. Och inte retar jag mig på att affärerna redan har tagit fram julsakerna. Jag tycker det är fint(!). Inte ens mörkret får mig på dåligt humör. Jag känner ett lugn och en fridsam förnöjsamhet. Jag känner mig kreativ och pysslig, harmonisk och inspirerad. Och jag njuter av varenda dag det känns så här, för ni vet ju hur det är; inget varar för evigt. Förmodligen inte min nuvarande jämvikt heller, men jag är glad så länge det varar.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to Det måste vara nåt fel på mig…

  1. Passa på och njut i fulla drag. Vem vet plötsligt är november över och det är strax jul 🙂

  2. Lisa says:

    Så lustigt!! Samma här, tycker det är jättekul med alla julsaker i affärerna och inte gör det mig nåt att det är november idag!!
    Bäst vi njuter, för som sagt, det kan ju plötsligt gå över!!

    Klappen till damen och kram till dig! 😀

Leave a Reply

