Inspiration och att inreda ett rum…

Det är så himla tydligt för mig att när jag stannar upp och bara är – det där svåra, ni vet – så kommer inspirationen som ett litet gulligt brev på posten. Tillsammans med en massa andra saker; glädje, lust, fantasi, lekfullhet… Om jag lyckas stänga av huvudets alla irrvägar hit och dit och drastiskt dra ner på alla krav och måsten så blir mitt liv så oändligt mycket bättre.

Sambon och jag har varit ensamma hela helgen, bortsett från ett lika oväntat som uppskattat besök av reservsonen M. i går kväll. Vi har inte brytt oss om att åka in till stan utan bara varit hemma och… tja, varit. Slappat, pysslat, pratat, grejat lite både inom- och utomhus. I lugn takt. Vår takt. Inga måsten, inga krav, bara ren njutning faktiskt. Och då vaknar, som sagt, inspirationen.

Kommer någon kanske ihåg från mäklarens foton att det finns ett allrum på vinden som vi verkligen lyfte oss i håret och gjorde klart i våras inför den tänkta försäljningen? Men vi möblerade det aldrig, det fick vara tomt, rent, öppet. Och ni skulle ha hört sambons och mitt samtal när det gällde det rummet; “Det här rummet ska vara mer modernt, eller hur?” “Absolut, mer stilrent.” “Ja, vi kan ju inte bo som i ett museum, eller va?” “Nej, man blir så trött på allt gammalt sk–t. Nytt och modernt ska det vara.” Osv…..

Idag fick vi ett våldsamt ryck av inredningsinspiration och satte igång med det där rummet. Det där som skulle bli såååå himla modernt. Och visserligen har vi bara börjat, men man kan ju se trenden, eller hur? Vartåt det lutar. Tusan vet om det inte kommer bli precis lika gammaldags och icke-modernt som resten av huset… Det är väl såna vi är helt enkelt. Det nog så vi ska ha det.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Inspiration och att inreda ett rum…

  1. Lisa says:

    Det är svårt att byta stil!! 😉

Leave a Reply

