Hipp hurra!

Tja, jag ville bara titta in och tala om att bloggen fyller två år idag. Två år! Det är ju inte klokt. Det allra första inlägget löd:

“Jag kan knappt tro att det är sant. Jag har startat en blogg! Varför? Tja, säg det. Förmodligen på grund av en längtan att förmedla mina tankar, eller åtminstone fästa dem i skrift. Kanske, kanske någon annan kommer att vilja läsa det jag skriver. Kanske inte. Vi får väl se…

Vad det kommer att handla om? Hmmm… tankar (som sagt), livet, insikter, tro, hopp, observationer, företeelser, människor, healing, andlighet, gud… Vi får väl se.”

Och ja, det stämmer väl rätt väl. Bloggen har blivit en viktig del av mitt liv; en ventil, ett kommunikationsverktyg, en del av mig helt enkelt. Totalt 227 inlägg, 491 kommentarer (varav en stor del är mina egna eftersom jag envisas med att svara på de flesta kommentarerna jag får) och 11806 besökare.

Det allra bästa med att blogga är ändå alla de jättetrevliga och mysiga människor jag kommit i kontakt med i blogg-landet. Så många ni är där ute som jag inte hade en aning om. Vad trevligt att träffa er! Internet har verkligen sina stora fördelar:)

Så, grattis bloggen!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 Responses to Hipp hurra!

  1. Lisa says:

    Hipp hipp hurra för denna härliga 2-åring!!!

    Jätteglad att jag hittade hit 😀
    KRAM

  2. Hipp hipp hurra till bloggen på hennes (?) födelsedag!

  3. annika says:

    Hipp hurra! Grattis och jag är glad att jag hittat dig!

  4. Camilla says:

    Grattis vad roligt! Smaskigt med tårta på en vanlig onsdag!

  5. CamillaL says:

    Grattis, bra jobbat! Jag fascineras av att “Blogglandet”, som är så stort, ibland verkar så litet – man stöter på samma folk lite här och där. Kul!

  6. carinakinna says:

    Tack alla för snälla grattishälsningar!
    Kram från Carina

  7. Miafia says:

    Stort Grattis!! Glad att du finns vettu för jag gillar ju dina bloggar!! Själv har jag väl bloggat sedan 2006 tror jag. Men på den tiden bloggade jag typ var o varannan dag. Å gööörmånga bloggvänner var i farten. Men sedan Facebook kom så har mycket förändrats. Tacksam för fina bloggvänner!! Fortsätt nu o skriveliskriva så jag får fortsätta o läsa!

    Kramelikraaam / Miafia =0)

  8. Annette says:

    Grattis från sydvästra Grekland!

  9. Mia says:

    Grattis Bloggen! Att läsa din blogg är som balsam för själen. Gillar dina reflektioner, och ditt sätt att skriva. Igenkänningsfaktorn är ju ofta stor 😉
    Kram från Mia

Leave a Reply

