Go west…

Herregud, här gäller det att ligga i; bara fem läsare idag so far…fler inlägg till folket! Skojar bara, jag är glad för alla besökare jag har, men känner att det är viktigare för mig att jag känner riktig inspiration när jag skriver.

Hursom haver, fredag igen och i morgon åker äldste sonen till Norge för att sälla sig till den enorm skara svenska ungdomar som tjänar sitt uppehälle där. Och som vanligt känns det enormt kluvet, det här med att barnen lämnar hemmets trygga näste. Jag är jätteglad för hans skull, det blir säkert kul och lärorikt och skönt att få tjäna lite rejält med kosing (förhoppningsvis), och han är vuxen och ska absolut inte bo hemma hos mamma och pappa, det vet jag. Men. Det där lilla men:et som ligger och surrar i bakhuvudet. Vi kommer att sakna honom, kommer att vara lite, lite oroliga för honom men det får vara så. Det är ju precis som det ska vara. Värre vore om vi sa: “Tack gode gud att vi äntligen blir av med den där jobbiga typen!” Och yngste sonen ser nog fram emot att kunna breda ut sig lite mer, och själv kunna bestämma vilken musik som ska spelas och vem som ska ha vilken dator.

Så ikväll blir det familjefest med tacos och tänd brasa. Och i morgon bitti har jag morgonpasset i stallet vilket jag ser fram emot. Jag saknar verkligen att mötas av de glada, hungriga morgongnäggningarna när jag kommer ut till stallet på morgonen. Så det ska bli gött. I morgon eftermiddag vinkar vi så av sonen vid tåget och på söndag har sambon vernissage. Han deltar med två tavlor på en höstsalong. Och så har vi två översättningar att jobba med som ska vara klara tills på måndag.

Det blir min helg det, såvitt jag vet. Vad ska ni göra?

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Go west…

  1. Det är utan tvekan motstridiga känslor att se barnen, de vuxna, flytta ur och skapa egna liv. Norge är nog bra. Ett annat land men ändå nära. Och bra betalt som du skriver. Sorg och glädje blandas men jag tror nog att du ser att han klarar sig alldels utmärkt och får en massa nya vänner och så. Och du har ju flera, som sagt!

    Helgen blir lugn. Fick min behandling tidigare idag och behöver nog sova. Först blir det några goa hembakta bullar med äpplemos i och socker på.

    Kram.

  2. Lisa says:

    Blandade känslor när barnen *flyger* ut 😉
    Spännande med utställning, du får visa oss här på bloggen, sambons tavlor alltså 🙂

    Här blir det lugnt, lite städning står på schemat. Gubben jobbar nätterna hela helgen så hundarna och jag får husera fritt 😉

    Stora klappen till Damen i morgonbitti och kram till dig 😀

  3. annika says:

    Ja du, det där med kluvna känslor inför de vuxna barnens flyttande, det är något man får leva med tror jag. Och som du säger, man vill ju att de ska flytta och bli självständiga. Inte lätt! Halva helgen har snart gått och här har vi städat i huset, för ute vräker regnet ner, jag har tvättat, fixat bland mina papper och snart är det kväll igen 🙂 Skönt med en dag till. Stor kram!

  4. carinakinna says:

    Det är så skönt att höra att det är flera som känner som jag. Då känns det faktiskt bättre:) Och mysigt att höra om era helgbestyr.
    Tack alla och kram!

Leave a Reply

