De magiska två veckorna…

Jag vet att det är ett förfärligt tjat om min häst just nu, och alla som inte är intresserade får väl läsa nån annan blogg istället. För nog är det så att man skriver om det som ligger närmast hjärtat och just nu befinner sig lilla Caritsa där, med tanke på omständigheterna.

Men idag var jag i stallet och nu har de där magiska två veckorna gått. Man brukar säga att det tar två veckor innan en häst har vant sig vid ny miljö, nya människor och nya hästar. Och det slår nästan aldrig fel. Idag är det en annan Caritsa som möter mig, eller rättare sagt; gamla vanliga Caritsa. Buffar och knuffas, sparkar omkull hinken med ryktsaker, gnäggar och har svårt för att stå still. Inte alls så där konstigt “avstängd” som hon har varit sen hon flyttade. Så himla skönt att se. Och när jag red ville hon inte gärna lämna sitt nya hem och gnäggade efter de andra hästarna. På hemvägen var hon ivrig att komma tillbaka till stallet igen. Förut var det tvärtom; hon var glad när vi red iväg och deppade på hemvägen.

Så, nu kan matte slappna av. Nu har hon bondat med de nya hästarna och känner sig hemma i stallet. Skönt! Fast ändå har jag satt in annonser efter en hästkompis så att jag kan ta hem henne för inte sjutton räcker det för  mig att vi träffas två gånger i veckan. Och jag tror nog att borta bra men hemma bäst, även för Caritsa.

Slut på hästtjatet för den här gången! Nu ska vi in till stan en sväng och i morgon ska jag iväg på en spännande utflykt. Nu blev ni nyfikna va? Och tänk, det har ingenting med hästar att göra…;)

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

3 Responses to De magiska två veckorna…

  1. CamillaL says:

    Det är väl två veckor man räknar med när man skolar in barn i förskolan också 😉
    PS: Man får tjata om vad man vill på sin egen blogg!

    • carinakinna says:

      Ja, det stämmer. Jag känner mig också “på plats” i det nya stallet nu efter två veckor. Du ser – de är “magiska”:)
      Kram!

Leave a Reply

