En bra dag…

Idag blev det en sån där bra dag, som det blir ibland utan att man anstränger sig eller ens förväntar sig det. En vanlig sketen onsdag, liksom. Ledig visserligen och det var ju skönt, och även yngste sonen hade förmiddagen ledig så vi kunde sova riktigt länge allihop. Och höstsolen sken från en klarblå himmel när vi väl hasade oss upp. Inte ens det hjälper ju alla gånger men idag blev det som glasyr på tårtan. “Icing on the cake”, som sambon säger. Han, engelsmannen.

Vid lunchdags drabbades jag av ett sällsynt anfall av matlagningsinspiration och gjorde en hemlagad grönsakssoppa som var alldeles jättegod, och för en gångs skull åt vi lunch tillsammans hela familjen. Efter lunch skulle jag till stallet och blev väldigt glad när äldste sonen bestämt hävdade att han ville följa med(!). Det fick han förstås, och han inte bara följde med utan han hjälpte till att borsta Caritsa som var väldigt lerig och sen ville han rida, minsann. Det var väl ungefär hundra år sen sist, men en underbar promenad/ridtur blev det i solskenet för oss alla tre.

Caritsa njöt i fulla drag av sällskapet, pysslandet och ridturen. För att inte tala om alla de goda äpplena hon fick. När vi kom till stallet stod hon i hagen och såg – enligt äldste sonen – ut som ett apatiskt flyktingbarn. Sorgligt men sant, faktiskt. När vi var ute med henne lyste det om henne igen, stegen var långa och ivriga, ögonen glada. “Fan, jag MÅSTE ta hem henne igen, det bara är så”, sa jag till sonen. “Klart att du måste”, svarade han, det kloka barnet. “Det är ju där hon hör hemma.”

Sen att bokföring och momsdeklarationer väntade på mig när vi kom hem gjorde ingenting. Inget kunde ta kål på mitt goda humör idag. Inte ens det.

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to En bra dag…

  1. Annette says:

    Like!

  2. Lisa says:

    Men så trevligt för son och mor att tillbringa en trevlig stund med den vackra Damen!! 🙂

    Förståndig son 😉

    Kram!

Leave a Reply

