Pustar ut…

Skönt. Allt gick bra. L. som har det nya stallet kom och hämtade med transport. Jag hade funderat på att rida dit, men hon sa: “Caritsa måste ju få åka färdtjänst när hon är så gammal.” Efter ca 20 minuters övertalning och ett antal goda äpplen bestämde sig damen för att gå med på vår önskan att hon skulle kliva in i transporten. När vi kom fram släppte vi direkt ut henne i hagen till de andra. Caritsa sa: “Tjena”, och började äta. De andra sa: “Jaha, ja hej på dej, du” och fortsatte äta. Så var det med det. Snacka om att leva i nuet. Och jag som har nojat i flera veckor för detta…. Där har man lite att lära.

Lite kul kuriosa; Caritsa har bott i det här stallet förut i 6,5 år mellan -88 och -95 och hon födde båda sina föl där. Till råga på allt står hon i exakt samma box nu som då.

När jag kom hem igen kom Sammys matte och hämtade henne. Man kan väl säga att tonen mellan oss var lite frostig… Man hade ju kunnat tänkt sig ett litet tack eller en ursäkt för allt pengastrul, men icke. Nåja, hästen kom iväg och jag hoppas verkligen att hon får det bra fortsättningsvis. Inget har de att säga till om, hästarna. Vi styr och ställer med deras liv precis som vi behagar.

När de så hade åkt och allt var frid och fröjd var det jag som gick och lade mig och somnade som en klubbad säl. Det var en del spänningar som släppte, kan jag ju säga. Hur var det nu med de där 50 % jag yrade om igår…?

Caritsa & Sammy

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Pustar ut…

  1. annika says:

    Puh! Skönt att höra!

  2. Lisa says:

    Duktiga Damen ❤ Hade du verkligen trott nåt annat ?? 😉

    Vad kul att hon fick samma box igen, hästminne vet vi ju alla vad det är 😀

    Skönt att du somnade och inte satt med huvudvärk som annars är mer vanligt när man har vandrat med sån anspänning 😉
    Så nu är ditt och Damens liv i en ny fas, njut och ge henne STORA klappen i morgon 🙂

Leave a Reply

