Som en glänsande juvel…

Det är ju lustigt. Man bloggar ena dan om att hösten är skit och att man hatar mörkret och allt det där, och det stämmer ju förvisso. Men sen råkar man rätt vad det är lyfta blicken en smula och konstaterar att livet trots allt är en glänsande juvel, en gnistrande, klart lysande ädelsten.

Precis i kväll är det så; bästaste svärdottern M är på besök, båda sönerna är hemma, frid och harmoni råder i vårt hus och då är livet som allra bäst. Trots hösten. Trots mörkret. Förstås. Och dummare är jag ju inte än att jag inser att jag mår som bäst när min flock är samlad. När jag är omgiven av de människor som står mig allra närmast. Där jag är som tryggast. Skönt.

 

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Som en glänsande juvel…

  1. Lisa says:

    Mysigt!! Härligt när man får samla in sin flock 🙂
    Jag tog en långpromenad på fm och fann till min egen förvåning att jag faktiskt gick och tänkte att det var riktigt skönt!! Haha, jag och höst/vinter är normalt ingen bra kombo 😉

    Klappen till Damen och kram till dig!!
    Ha en trevlig och mysig helg 🙂

  2. Det där känner jag igen. Och nu när jag “avskurits” från mina döttrar igen efter den mysiga turen till Skåne och Köpenhamn, känns saknaden än större. Men det kanske är det vi behöver. Kontrasterna. Och påminnelsen om att det faktiskt finns en sol där under höstmolnen. Kram.

  3. annika says:

    Jag tycker om hösten. Gillar den mest av alla årstider men det har varit tungt i år, när det blöta tunga regnet aldrig har velat sluta. Och jag förstår att du njuter när alla är hemma, här hemma är det lite tomt igen.

  4. Moa Forslind says:

    Hoho bästaste minsann, tack! känns väldigt bra att vara hemma hos er, väldigt hemma 🙂

Leave a Reply

