Min arbetsdag…

Jag tänkte jag skulle berätta för er om min arbetsdag, som den såg ut idag. Jag började klockan 10 med att sätta på kaffet. Strax efteråt kom min goa väninna M och vi fikade och pratade i gott och väl en timme. Efter det gav vi varandra healing. Så himla skönt och välgörande att få fylla på med lite överjordisk energi.

Sen promenerade jag upp till stan och träffade väninnan W som ville bjuda på försenad födelsedagslunch. Det blev sushi – mumselimums – och ytterligare en timmes prat. När lunchen var över strosade jag, i det härligt soliga höstvädret, upp till biblioteket och hämtade nästa bok som vi ska läsa i bokcirkeln – Havet, av Monika Fagerholm och Martin Johnson. Väl tillbaka på jobbet satte jag mig vid datorn och kollade mejl, Facebook och läste några bloggar. Sen dök två kollegor upp och det blev fika och trivsamt småprat. Klockan fyra kom så en kund och efter den behandlingen packade jag ihop och åkte hem.

Och visst, jag kan med lätthet konstatera att dagskassan inte blev sådär särdeles stor idag, men å andra sidan fyllde jag på min inre skattkista ända upp till randen.:) Så det är synd att klaga!

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Min arbetsdag…

  1. Lisa says:

    Det låter som en riktigt härlig dag, förutom sushi´n då. 😉 Skönt att få boosta upp sig emellanåt och den här tiden på året behövs det ju!!
    Trevlig helg!!
    Kram

Leave a Reply

