Så går en dag…

…ifrån vårt liv och kommer aldrig åter.

Vad har du gjort den här dagen? Den som aldrig mer kommer igen. Den som var unik, den enda. Jag har haft en bra dag. Jag har umgåtts med min älskade sambo och vi har haft det harmoniskt och trivsamt. Båda våra barn har varit hemma, och yngste sonens flickvän tillbringar helgen här med oss. Det är mysigt. Huset fullt med “barn”.

Sambon och jag satt på uteservering i stan med näsorna vända mot höstsolen som var alldeles, alldeles varm. Småpratade och lyssnade på sorlet av människor omkring oss. Det kändes tryggt att vara omgiven av andra människor, även om jag inte kände en enda av dem. Som att vara en del av en flock, beskyddad, tillhörande.

Jag har läst klart Jonas Gardells “Torka aldrig tårar utan handskar”. Bra och tänkvärd, jag längtar redan efter fortsättningen. Det är ju en trilogi. På måndag ska vi diskutera boken i bokcirkeln. Tre meningar fastnade mer än de övriga i mitt huvud: “Det kan vara vad det vill, bara han får kalla det kärlek.” …. “För så är det ju också medan man irrar och försöker hamna rätt; Man går vilse.”….. “Han var inte här. Han var inte längre hennes. Hon kunde inte längre ge honom det han behövde och ville ha.” (Huvudpersonens mamma när sonen flyttat hemifrån.) Gripande, som pilar i hjärtat, tragiskt. Bra.

Av någon anledning snubblade jag sedan över en video där Carola sjunger vid en minneshögtid i Kao Lak. Säga vad man vill, men nog tror jag att hon har ett hjärta av guld och hon sjunger som allra bäst när hon får sjunga från hjärtat. Lyssna och njut: https://www.youtube.com/watch?v=4AuF5hlKai0

Och nu är det kväll, mörkret har sänkt sig och vi ska snart äta. I morgon fyller jag år, då ska jag nog ta ut min gamla häst på en liten ridtur. Det blir bra. Äppelpaj och vaniljsås med familjen, och på kvällen kommer reservsonen M. och äter med oss. Kanske tänder vi brasan i öppna spisen. Livet är gott. Allt är väl. Så går en dag….

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

4 Responses to Så går en dag…

  1. Grattis på födelsedagen!

  2. Grattis grattis! Hoppas din dag blev lika fin. Och Gardells bok, jag har tänkt jag ska läsa den också. Jag är inte så förtjust i honom men när jag såg honom i en intervju inför boksläppet så insåg jag att den är ett slags tidsdokument också över 80-talet i Sverige och att jag vill läsa den. kram

Leave a Reply

