Vad händer?

…med gårdsförsäljningen kanske någon undrar. Mäklarens ord: “Det finns intressenter men det är lite segt.” Vi har gett det några dagar till – ett par stycken håller på och kollar upp finansiering – men sen lägger vi nog locket på för vintern och tar nya tag i vår igen. Det känns jätteviktigt både för sambon och mig att det blir lugnt ett tag, och att vi får landa i att vara kvar en vinter till. Det här att hänga i luften och inte veta om eller när eller vart vi ska flytta, har tagit på oss. Och det känns faktiskt helt ok om vi blir kvar en vinter till. När vi först lade ut gården till försäljning var vi så himla taggade på att sälja och flytta. Vi trodde att det skulle ske snabbt och lätt men sen vartefter tiden har gått så har vi tänkt om lite grann. Det händer liksom nåt i huvudet och man ser saker och ting ur andra vinklar, börjar fokusera mer på det som är positivt med att bo där vi bor. Och hemma är ju alltid hemma, trots allt. Jag skulle ju kunna tänka: “Skit också, jag som skulle börja i skrivarcirkel om vi flyttade till stan. Och vi skulle resa, kanske till Annette och Kurt i Grekland och hjälpa dem att plocka oliver. Och vi skulle slippa skotta snö och bära vatten till hästarna. Vi skulle ju påbörja ett nytt och spännande kapitel i vårt liv.” Men jag väljer att tänka: “Ok, det var kanske inte riktigt dags än. Vi får se hur det blir i vår.”

Jag håller på och försöker hitta en ny stallkompis till Caritsa om vi nu blir kvar. Det känns trots allt bättre att ha henne på hemmaplan där jag kan hålla ögonen på hur hon mår, och att slippa flytta henne så här på ålderns höst. Men lyckas jag inte få hit nån så kvarstår ju alternativet med det andra stallet. Jätteskönt.

Jag har till och med accepterat att hösten är här. Det känns också helt ok även om sommaren var rätt obefintligt. Men sån blev den, den här sommaren, och det kan vi inte göra något åt. Överhuvud taget känner jag mig jäkligt positiv just nu. Är äntligen frisk från den låååånga infektionen vi drabbades av, och kroppen känns stark. Sambon och jag har kommit igång att träna lite mer organiserat och regelbundet och det känns också jättebra. Och snart kör bokcirkeln igång. Idag införskaffade jag Jonas Gardells nya som är den första boken vi ska läsa. Det ska bli jättespännande!

Så; en bra dag, en bra period just nu. Hur har du det?

About carinakinna

Jag iakttar min omgivning och mig själv, försöker hitta samband och insikter, dråpligheter i tillvarons alla turer. Se det stora i det lilla. Minnas, drömma, registrera, analysera, föreviga och förverkliga. Jag skriver om mig själv och min familj, min häst, mitt liv på landet, min omvärld. Det stora. Det lilla. Det oviktiga och det allra viktigaste, vad det nu är...Välkommen att titta in i min värld och kolla vad jag tänker på just idag. :)
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Vad händer?

  1. Lisa says:

    Allt har en mening och det kanske är meningen att ni ska vara kvar en vinter till…….vem vet??!!
    En semesterresa till Grekland för att plocka oliver kan ni kanske fixa till ändå, du kanske får tag i en bra stallkompis som kan vara där i en vecka??!!

    Så skönt att du/ni mår bra igen!!

    Och hur har jag det då?? Jag skördar gurkor, tomater och örter som ska förgylla min vardag i vinter 🙂
    Har inte riktigt accepterat att det är höst för jag har hört att björkarna ska vara 2/3:delar gula när man säger att det är höst och såååå illa är det ju inte!! 😀

    Klappen till damen och varm kram till dig!!

Leave a Reply

